بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی مطرح کرد:

صنعت پتروشیمی صنعت برتر و پر مزیت کشور

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی صنعت برتر و پر مزیت کشور بوده و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برای این صنعت می‌تواند فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های ایران در صنعت پتروشیمی به خارج و حتی داخل کشور باشد.
کد خبر : ۱۹۶۶۷۸

به گزارش بورس نیوز، احمد مهدوی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها حضور پررنگ شرکت‌های خارجی در نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست نشان‌دهنده شادابی این دوره از نمایشگاه دارد.

وی افزود: صنعت پتروشیمی صنعت برتر و پر مزیت کشور بوده و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برای این صنعت می‌تواند فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های ایران در صنعت پتروشیمی به خارج و حتی داخل کشور باشد.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: علی‌رغم اینکه ایران در تولید مواد پلیمری و پلاستیکی حرف اول را در منطقه می‌زند، اما سهم ایران از صادرات در این صنایع تکمیلی کم است. البته برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند فرصتی ایجاد کند تا توانمندی‌های صنایع پتروشیمی به نمایش گذاشته شود.

مهدوی خاطرنشان کرد: ما تمایل داریم محصولات پتروشیمی در داخل کشور به محصول نهایی تبدیل شود. محصولات پلیمری که کشور‌های آسیایی از جمله چین از ما خریداری می‌کنند اگر در داخل کشور به محصول نهایی تبدیل شود سبب اشتغال و افزایش ارزش افزوده بیشتر می‌شود.

وی درخصوص میزان امیدواری صنایع پایین‌دست پتروشیمی به اهداف تعیین شده در جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی بیان کرد: صنایع پایین دست پتروشیمی باید از میزان تامین مواد خوراک پتروشیمی خود مطمئن شوند و برای صادرات‌محور شدن این صنایع برنامه‌ریزی کنند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی توضیح داد: باوجود تحریم‌هایی که متوجه صنایع کشور شده خوشبختانه امسال حدود به۶ میلیون و ۵۰۰ تن به تولید صنعت پتروشیمی افزوده می‌شود.

مهدوی گفت: نباید نگاه صنایع پایین‌دست پتروشیمی فقط به بازار‌های داخلی باشد. این صنایع باید برای تولید خود بازار‌های کشور‌های همسایه و تمام دنیا را هدف قرار دهند، زیرا این صنایع هیچ نگرانی بابت تامین مواد اولیه برای تولیدات خود ندارند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر نفت در گفتگو با بورس نیوز اعلام کرد:

تامین نیازهای مالی صنعت نفت از طریق بازارسرمایه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با بورس نیوز:

تعهدات ارزی بر دوش پتروشیمی‌ها نیست

ارسال نظر