بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
ثبات نرخ این سیمان‌ساز در شهریور ماه؛

بازی پرسود «سدشت» در دستان حقیقی‌ها قرار دارد

مبلغ فروش «سدشت» در مقایسه با سال مالی ۹۷ در حدود ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد و بر این اساس، انتظارات از کسب سود مطلوب بالا رفته است.
کد خبر : ۱۹۶۷۶۱

بازی پرسود «سدشت» در دستان حقیقی‌ها قرار دارد

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، بر اساس گزارش عملکرد ماهیانه، شرکت «سیمان دشتستان» در شهریور ماه سال جاری موفق به کسب درآمد عملیاتی ۱۹۸ میلیارد و ۳۲۸ میلیون ریالی شده است تا به این ترتیب، جمع فروش شرکت در سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه ۹۸ به ۱.۳۹۰ میلیارد ریال برسد.

نرخ فروش محصولات شرکت در مقایسه با مرداد ماه تغییر خاصی نداشته است. نرخ فروش سیمان فله تیپ ۵ شرکت با ۲.۲ درصد رشد به ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار ریال به ازای هر تن رسیده است و نرخ فروش سایر محصولات همان‌گونه که در جدول نیز قابل مشاهده است، نسبت به ماه قبل تغییری را نشان نمی‌دهد.

بازی پرسود «سدشت» در دستان حقیقی‌ها قرار دارد

مقادیر فروش سالیانه شرکت به ۸۷۰ هزار تن رسیده و این میزان در مقایسه با سال مالی قبل از آن و با احتساب فروش کلینکر، به بیش از ۱ میلیون و ۵۰ هزار تن رسیده است. مبلغ فروش تجمیعی نیز در مقایسه با سال مالی قبل در حدود ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

با توجه به این که «سدشت» در سال مالی ۹۸ توانسته حاشیه سود خالص خود را بهبود بخشد و به ۱۳.۵ درصد در گزارش دوره ۹ ماهه برساند، از این رو، با فرض همین میزان حاشیه سود برای کل سال، برآورد می‌شود به ازای هر سهم رقمی در حدود ۱۶۰ ریال سود خالص شناسایی شود.

شایان ذکر است که «سدشت» در سال مالی ۹۷ تنها ۱۴ ریال سود برای هر سهم کسب کرده بود.

حدود ۴۴ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی روز گذشته آبسیم پلاس در خصوص معاملات «سدشت»، اعلام کردند قصد خرید این سهم را دارند و ۵۶ درصد دیگر ترجیح دادند در سمت عرضه بایستند.

بازی پرسود «سدشت» در دستان حقیقی‌ها قرار دارد

بر اساس این گزارش، در اولین روز مهر ماه تعداد ۴۴ خریدار برای این سهم حاضر شدند و در طرف دیگر، ۳۸ فروشنده اعلام حضور کردند که در پایان، با وجود تشکیل صف خرید، نزدیک به ۲ درصد رشد قیمت رخ داد.
عملکرد «سدشت» در بازار سهام از ابتدای سال جاری تا اولین روز مهر ماه به ثبت بازدهی ۳۲۷ درصدی ختم شد.

در این میان، حقوقی‌ها فعالیت چندانی در این سهم از خود نشان نمی‌دهند و در مدت یاد شده، در مجموع، رقم ناچیز ۸۸۱ میلیون ریال سهم از حقوقی‌ها به حقیقی‌ها منتقل شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر