بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

فرصتی طلایی برای تامین مالی بنگاه‌ها

زمان مناسبی برای عرضه های اولیه و انتشار اوراق تامین مالی بوده و استفاده از ظرفیت‌های بازارسرمایه در تامین مالی شرکت‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی، نکته مهمی است که البته معمولا به آن توجهی نمی‌شود.
کد خبر : ۱۹۶۸۴۹

فرصتی طلایی برای تامین مالی بنگاه‌ها

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس کماکان صعودی است. این روند بسیاری از مردم را ترغیب به سرمایه گذاری در این بازار کرده و شواهد حاکی از آن است که صدور کدهای معاملاتی جدید در کارگزاری ها از حد انتظار بسیار بیشتر بوده است.
در این میان برخی معتقدند این رشد اثر مثبت اقتصادی ندارد و بهتر است نقدینگی به سمتی هدایت شود که گرهی از مشکلات بخش تولید، باز کند.

آلبرت بغزیان اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز در خصوص آثار رشد بازار سرمایه بیان کرد: افزایش قیمت سهم ها، تاثیری بر فعالیت بنگاه های تولیدی ندارد؛ مگر آنکه بنگاه های اقتصادی، خود سهامدار شرکت دیگری باشند و از محل افزایش قیمت سهم شرکت های زیرمجموعه یا سرمایه گذاری هایشان منتفع شوند.

وی افزود: اما می توان از بازار سرمایه در تامین مالی بنگاه های اقتصادی بهره گرفت. این شرایط، زمان مناسبی برای عرضه های اولیه و انتشار اوراق تامین مالی است. استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه در تامین مالی شرکت های تولیدی و بنگاه های اقتصادی، نکته مهمی است که البته معمولا به آن توجهی نمی شود.

بغزیان در خصوص پیش بینی روند بازار سرمایه در نیمه دوم سال گفت: با توجه به بحث های سیاسی و تحریم و... پیش بینی آینده کار آسانی نیست؛ ولی به فرض تثبیت شرایط فعلی و عدم وقوع اتفاق اثرگذار سیاسی، سهم های شرکت های گروه فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی پتانسیل رشد خواهند داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

از «طلا» «مس» نسازیم

پیشنهاد افزایش‌سرمایه از دل این مس‌فروش؛

سود انباشته سرمایه را سرخ‌تر می‌کند

کارشناس پولی و بانکی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

نظارت بر سرمایه‌گذاری بانک‌ها شدت گرفت

ارسال نظر