بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
رییس هیات مدیره انجمن گاوداران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بهای تمام شده شیرخام ۲۰ تومان بالاتر از نرخ فروش مصوب!

سبوس هزار تومانی بهای تمام شده هر لیتر شیر خام را به ۲۴۱۰ تومان می رساند (بجز درصد چربی اضافه)، ضمن اینکه باید چند درصد سود هم برای تولیدکنندگان در نظر گرفت؛ در حالی که هم اکنون قیمت مصوب هر لیتر شیرخام ۲۳۹۰ تومان است!
کد خبر : ۱۹۷۰۲۴

به گزارش بورس نیوز، امروز قیمت سبوس گندم در جلسه کارگروه تنظیم بازار ضمن تعدیل به ۱۰۰۰ تومان رسید. صنعت دامپروری مهم ترین مصرف کننده سبوس گندم است.

احمد مقدسی رییس هیات مدیره انجمن گاوداران در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر نرخ ۱۰۰۰ تومانی گندم بر صنعت دامپروری بیان کرد: قیمت سبوس یکبار در اسفندماه سال گذشته، و یکبار هم امسال افزایش یافته و نمی توان گفت نرخ هزار تومانی سبوس، اتفاق خوشایندی برای صنعت دامپروری است. سبوس هزار تومانی بهای تمام شده هر لیتر شیر خام را به ۲۴۱۰ تومان می رساند (بجز درصد چربی اضافه)، ضمن اینکه باید چند درصد سود هم برای تولیدکنندگان در نظر گرفت؛ در حالی که هم اکنون قیمت مصوب هر لیتر شیرخام ۲۳۹۰ تومان است! علاوه بر این، افزایش قیمت سبوس احتمالا بهانه ای برای افزایش سایر نهاده های تولید نیز خواهد شد و در این صورت، افزایش نرخ شیر خام بعید نیست.

وی در خاتمه گفت: آزادسازی قیمت ها، بهترین اتفاقی است که به رونق صنعت دامپروری منجر خواهد شد. حذف ارز دولتی و عدم مداخله در قیمت گذاری ها، بسیاری از مشکلات بازار محصولات دامی را برطرف می کند و امیدواریم شاهد تحقق چنین اتفاقی باشیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

کشاورزان به‌دنبال کود شیمیایی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

کشاورزان به‌دنبال کود شیمیایی

ارسال نظر