بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

کشاورزان به‌دنبال کود شیمیایی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: از نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان برای تولید گندم کود شیمیایی است که به میزان کافی تامین نمی‌شود در این زمینه نقطه ضعف جدی داریم.
کد خبر : ۱۹۸۹۷۶

نقطه ضعف در تولید کود شیمیایی برای تولید گندم

به گزارش بورس نیوز، علی ابراهیمی دررابطه با میزان و قیمت خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: اینکه نتوانسته‌ایم گندم مورد نیاز را از کشاورزان خریداری کنیم و در راستای تداوم خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک گام برداریم نشان از سوء مدیریت دولت و مشخصا شورای اقتصاد دارد.

وی افزود: طبق گزارش‌های دریافتی بیش از ۱۳ میلیون تن گندم در کشور تولید شده و امکان خرید حدود ۱۱ میلیون تن از آن وجود داشته و قیمت غیرکارشناسی و غیرمنطقی خرید تضمینی گندم که پایین‌تر از علوفه بود باعث شد تا گندم‌های تولیدی در انبار‌های واسطه‌ها و برخی از کشاورزان باقی بماند و تحویل دولت ندهند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به قیمت ارائه شده ۲ هزار و ۲۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم در سال آینده احتمال تکرار عدم تحویل گندم به سیلو‌های دولتی علی رغم خودکفایی در تولید وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: هرچند که حدود ۵۰۰ تومان به قیمت خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته اضافه شده، اما در مقایسه با هزینه‌های تولید این میزان بسیار ناچیز و اندک است.

ابراهیمی گفت: از نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان برای تولید گندم کود شیمیایی است که به میزان کافی تامین نمی‌شود در این زمینه نقطه ضعف جدی داریم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر