بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

مثلث مدیریت رشدهای عجیب

همزمان با مثبت شدن شاخص بورس، حقوقی‌ها به افزایش عرضه‌های خود می‌پردازند که این امر باعث شده تا شناور سهم‌ها زیاد شود، اما نباید فراموش کرد که ورود به بازار‌سرمایه با قیمت‌های موجود، خطری برای سهامداران جدید است.
کد خبر : ۱۹۷۱۴۹
 
خطر عرضه حقوقی‌ها برای سهام داران جدید
 
مهرداد خدابخشی کارشناس بازار سرمایه در ارزیابی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: گام‌های شاخص به سوی متعادل شدن پیش می‌رود اما؛ شاخص روند صعودی یا نزولی شدید را تجربه نخواهد کرد و بازار آرام‌آرام بر شاخص ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ در یک بازه مثبت یا منفی معامله خواهد شد.
 
وی ادامه داد: با همین روند، مسیر بورس طی چند روز آینده برای سهامداران مشخص خواهد شد ضمن آنکه خبر‌ها و گزارش‌های آتی، سمت‌وسویی جدید را به سهم‌ها خواهد داد. 
 
حقوقی ها راهکاری بیاندیشند
خدابخشی در رابطه با مدیریت نقدینگی جدید که به تازگی به بازار تزریق شده است، عنوان کرد: اگر «حقوقی‌های بزرگ»، «صندوق‌های سرمایه‌گذاری» و «سبد‌های سرمایه‌گذاری» بازار را مدیریت کنند دیگر شاهد رشد عجیب، سریع و از طرف دیگر ریزش‌های شدید نخواهیم بود.
 
خطر عرضه حقوقی‌ها برای سهام داران جدید
 
سهامداران جدید در خطرند
وی خاطر نشان کرد: همزمان با مثبت شدن شاخص، حقوقی‌ها به افزایش عرضه‌های خود می‌پردازند که این امر باعث شده تا شناور سهم‌ها زیاد شود و اما نباید فراموش کرد که ورود به بازار‌سرمایه با قیمت‌های موجود، خطری برای سهامداران جدید است.
 
پتروشیمی ها در انتظار یک خبر جدید
این کارشناس بازار سرمایه به ارزیابی شرایط کنونی پتروشیمی‌ها در روز‌های جاری اشاره داشت و گفت: این صنعت تاکنون به‌دنبال اخبار خاصی حرکت نکرده ضمن آنکه نرخ دلار و مذاکرات سیاسی که زمانی چاشنی افزایش قیمت این گروه بود دیگر همانند گذشته دریای مواج این گروه را با تلاطم مواجه نمی‌کند ؛ شاید بازار این روز‌ها در انتظار یک خبر در حوزه دلار، مذاکرات یا حتی یک موضوع غیرقابل پش‌بینی نشسته باشد تا تابلوهای بازار سمت‌وسویی جدید را نشانه رود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رکود خودساخته کار دست این شرکت سرمایه‌گذار داد؛

ارزان فروشی با توهم رکود

میزان مشارکت «عرضه اولیه»، در یک قاب؛

وقتی حقوقی‌ها عقب می‌ایستند!

ارسال نظر