بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
پیشنهادی از این شرکت فرآورده‌های نسوز عنوان شد؛

افزایش سرمایه ۲.۲۰۰ میلیارد ریالی

اجرایی شدن افزایش سرمایه پیشنهاد شده توسط این شرکت منوط به صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین موافقت مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت است.
کد خبر : ۱۹۷۲۲۳

افزایش سرمایه ۲.۲۰۰ میلیارد ریالی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، هیات مدیره شرکت فرآورده‌های نسوز پارس پیشنهاد افزایش سرمایه ۲.۲۰۰ میلیارد ریالی را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت به مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام ارائه کرده است. این افزایش سرمایه با هدف اصلاح ساختار مالی شرکت صورت خواهد گرفت.

مازاد تجدید ارزیابی‌های شناسایی شده بر اساس گزارش کارشناسان رسمی دادگستری شامل مبلغ ۴۵۶ میلیارد ریال از محل زمین، ۴۱۸ میلیارد ریال از محل ساختمان، ۱.۲۶۰ میلیارد ریال از محل ماشین‌آلات و ۱۷۴ میلیارد ریال از محل دارایی‌های نامشهود شرکت است.

افزایش سرمایه ۲.۲۰۰ میلیارد ریالی این شرکت فرآورده‌های نسوز

با توجه به اینکه بخش مهمی از این تجدید ارزیابی از محل دارایی‌های استهلاک‌پذیر همچون ماشین‌آلات و ساختمان صورت می‌گیرد و با توجه به استاندارد‌های حسابداری در خصوص نحوه محاسبه استهلاک دارایی‌های تجدید ارزیابی شده، شاهد رشد سنگین هزینه‌های استهلاک شرکت در سال‌های آینده و پس از اجرایی شدن افزایش سرمایه شرکت خواهیم بود و این موضوع با توجه به زیاندهی فعلی عملکرد شرکت منجر به تشدید آن و رشد حداقل ۱۵۰ میلیارد ریالی هزینه‌های مربوط به استهلاک شرکت می‌شود.

لازم به ذکر است، اجرایی شدن افزایش سرمایه پیشنهاد شده توسط این شرکت منوط به صدور مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین موافقت مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت است. با توجه به رویه‌های سابق سازمان بورس احتمال موافقت با بخشی از این افزایش سرمایه و عدم تایید تمامی مبلغ پیشنهاد شده وجود دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
واکاوی سهمی با رشد ۱۰ برابری؛

«کفپارس» برای رونق تولید به تب و تاب افتاد

واکاوی سهمی با رشد ۱۰ برابری؛

«کفپارس» برای رونق تولید به تب و تاب افتاد

ارسال نظر