بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
بورس پیشتاز بازار‌های سرمایه گذاری

بازدهی ۶۹درصدی بورس در نیمسال اول ۹۸

آمار‌ها نشان می‌دهد که طی یک بازه ۲۰ ساله، اگر یک شخص در سال ۷۷ در بورس سرمایه‌گذاری می‌کرد، سرمایه‌اش با رشد ۱۱۶ برابری مواجه می‌شد.
کد خبر : ۱۹۷۳۴۶

به گزارش بورس نیوز،سودآوری بلندمدت و کوتاه مدت یکی از شاخص‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در بازار‌های مالی است.

بازار‌هایی همچون بورس، طلا، ارز و مسکن جزو مرسوم‌ترین و معمول‌ترین بازار‌های سرمایه‌گذاری در ایران بوده که بی‌شک اغلب اشخاصی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند، یکی از گزینه‌های مذکور را متناسب با شرایط انتخاب می‌کند.

از این میان بورس (بازار سهام) به دلیل تخصصی بودن کمتر در کانون توجه عموم جامعه قرار دارد و این در حالی است که چه در بلندمدت و چه در کوتاه مدت بیشترین بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران فعال خود کرده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که طی یک بازه ۲۰ ساله اگر یک شخص در سال ۷۷ در بورس سرمایه گذاری می‌کرد، سرمایه اش با رشد ۱۱۶ برابری مواجه می‌شد و بازار‌های سکه بهار آزادی، مسکن و دلار به ترتیب سرمایه افراد را ۸۵، ۷۰ و ۲۰ برابر می‌کردند.
از سوی دیگر آمار‌های ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ نیز نشان می‌دهد که بورس بیشترین بازدهی را با اختلاف معناداری به خود اختصاص داده است.

بازدهی ۶۹ درصدی بورس در نیمسال اول ۹۸


عموم جامعه برای اینکه بتوانند از بازدهی‌های بورس بهره ببرند بهتر است که از طریق شرکت‌های مجوز دار سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام کنند.

شرکت‌های سبدگردان، مشاور سرمایه گذاری، تامین سرمایه و کارگزاری، شرکت‌های مجوزدار سازمان بورس و اوراق بهادار هستند که لیست آن‌ها را می‌توان از روی سایت این سازمان مشاهده کرد.

نکته حائز اهمیت برای سرمایهگذاران بورسی آن است که بدانند این بازار تخصصی بوده و برای حضور در آن نیاز به دانش و وقت کافی است؛ اما این موضوع مانعی برای سرمایه گذاری محسوب نمی‌شود، چرا که شرکت‌های مذکور با دو خدمت "سبدگردانی اختصاصی" و "صندوق‌های سرمایه گذاری" مدیریت دارایی افراد را به بهترین شکل ممکن بدون کمترین نگرانی بر عهده می‌گیرند؛ به این گونه سرمایه گذاری، "سرمایه گذاری غیر مستقیم" می‌گویند.

شرکت‌های سبدگردان با ارائه تخصصی دو خدمت سبدگردانی اختصاصی و مدیریت صندوق‌های سرمایه گذاری از پیشران‌های موفق مدیریت دارایی اشخاص حقیقی و حقوقی محسوب می‌شوند. هم اکنون حدود ۲۳ شرکت سبدگردان در کشور فعالیت می‌کنند که سبدگردان آسمان از قدیمی‌ترین و پربازده‌ترین این شرکت‌ها است.

شرکت سبدگردان آسمان به عنوان پربازده ترین شرکت مدیریت دارایی کشور با دارا بودن چهار صندوق سرمایه گذاری آسمان امید، آسمان خاورمیانه، آسمان یکم، آسمان آرمانی سهام و ارائه خدمت سبدگردانی اختصاصی، یکی از شرکت های سبدگردان تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار است. این سبدگردان با نزدیک به یک دهه فعالیت توانسته است بازدهی های مناسبی را برای سرمایه گذاران با سطح ریسک متفاوت ایجاد کند.

طبق گزارش های مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران-فیپیران (مرجع اعلام بازدهی صندوق های سرمایه گذاری)، صندوق های شرکت سبدگردان آسمان جزو برترین صندوق‌ها با کسب بالاترین سود معرفی شده اند. عملکرد نیمسال اول ۱۳۹۸ گویای آن است که این صندوق ها با کاهش ریسک سرمایه گذاری در مقایسه با خرید مستقیم سهام، توانسته اند سود‌های جذابی را برای سرمایه گذاران محقق کنند و از بازار‌های رقیبی، چون طلا، مسکن و ارز با فاصله معناداری پیش بیفتد.

بازدهی ۶۹ درصدی بورس در نیمسال اول ۹۸


عملکرد یکساله منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸ این صندوق‌ها نیز اعداد قابل توجهی را نشان می‌دهد. این در حالی است که بازار‌های رقیب یا در محدوده زیان (منفی) قرار داشته اند و یا بازدهی پایینی را محقق کرده اند.

بازدهی ۶۹ درصدی بورس در نیمسال اول ۹۸

همان طور که گفته شد انتخاب هر یک از این صندوق ها برای سرمایه گذاری، نیاز به بررسی شخصیت مالی افراد دارد؛ از این رو، در ادامه با معرفی هر صندوق، تطابق با شخصیت مالی (با محوریت ریسک پذیری) نیز بیان می شود.

صندوق‌های در سهام؛ سود ۱۰۵ درصدی سالانه

شرکت سبدگردان آسمان دارای دو صندوق سرمایه گذاری در سهام است؛ صندوق آسمان یکم توانسته است طی سال منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸، بیش از ۱۰۵ درصد بازدهی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

صندوق آسمان آرمانی سهام دیگر صندوق در سهام این شرکت است که در بورس قابل معامله (ETF) است؛ این صندوق نیز با بازدهی ۹۲ درصدی توانست جوابگوی صندوق بازان بورسی باشد و جزو بهترین سود‌های گروه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس باشد.

این گروه باتوجه به اینکه همیشه حداقل ۷۰ درصد دارایی‌های خود را در سهام سرمایه گذاری می کنند، معمولا صندوق‌های با «ریسک بالا» محسوب می شوند. این صندوق‌ها پرداخت سود دوره‌ای ندارند و در زمان فروش واحد‌های سرمایه گذاری سود یا زیان شناسایی می‌شود.

صندوق سرمایه گذاری مختلط؛ سود ۸۳ درصدی سالانه

صندوق سرمایه‌گذاری آسمان خاورمیانه صندوق مختلط شرکت سبدگردان آسمان است؛ این صندوق با ترکیب متوازن در سهام و اوراق با درآمد ثابت توانست طی یک سال منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۸ حدود ۸۳ درصد بازدهی به دست آورد. هم اکنون ترکیب دارایی این صندوق شامل ۵۰ درصد سهام، ۲۰ درصد اوراق با درآمد ثابت و ۳۰ درصد سپرده بانکی است.

این صندوق در دسته صندوق های با «ریسک متوسط» قرار می گیرد. بازدهی صندوق سرمایه گذاری آسمان خاورمیانه در این مدت جزو بالاترین سود‌های صندوق های سرمایه گذاری مختلط کشور بوده است.

صندوق آسمان خاورمیانه طی ۶ سال فعالیت مستمر خود علاوه بر کسب عنوان برترین صندوق سرمایه گذاری مختلط از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، طی سال ۱۳۹۲ معادل ۵۱ درصد، ۱۳۹۳ معادل ۲۳ درصد، سال ۱۳۹۴ معادل ۳۸ درصد، سال ۱۳۹۵ معادل ۲۹ درصد، ۱۳۹۶ معادل ۲۹ درصد و سال ۱۳۹۷ معادل ۷۶ درصد درصد سود نصیب سرمایه گذاران خود کرده است.

این صندوق نیز پرداخت سود دوره‌ای ندارد و در زمان فروش واحد‌های سرمایه گذاری سود یا زیان شناسایی می‌شود.


صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛ سود ۲۲.۷ درصدی سالانه
شرکت سبدگردان آسمان با پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت آسمان امید در بهمن ماه ۱۳۹۷، توانست دایره خدمات خود را به سرمایه گذاران ریسک گریز و علاقمند به ابزار‌های با درآمد ثابت توسعه دهد.

این صندوق طی ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸، با کسب بازدهی سالیانه شده ۲۲.۷ درصد توانسته خود را در میان مدعیان پرداخت بازدهی مناسب در بین صندوق‌های با درآمد ثابت اثبات کند.

صندوق با درآمد ثابت آسمان امید با ترکیب دارایی ۵۰ درصد اوراق با درآمد ثابت، ۴۵ درصد سپرده بانکی و ۵ درصد سهام طی این مدت تلاش داشته که بتواند مناسب ترین سود‌ها را نصیب سرمایه گذاران ریسک گریز خود نماید. این صندوق به صورت ماهانه بازدهی کسب شده را به حساب سرمایه گذاران واریز می‌کند.

این صندوق به دلیل ماهیتش که اغلب در اوراق بادرآمد ثابت و سپرده بانکی سرمایه گذاری می کند، در دسته صندوق های «بدون ریسک» قرار می گیرد.

بازدهی ۶۹ درصدی بورس در نیمسال اول ۹۸


جهت راهنمایی سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری با ما تماس بگیرید
تلفن: ۴۱۷۹۳۰۰۰

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

"توسعه سرمایه نیکی" بیشترین ارزش بازدهی کرد

تلخ و شیرین شاخص به کام کدام سهم؛

«حپترو» به شاخص بی اعتنایی کرد

ارسال نظر