بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
دبیر انجمن شیرینی و شکلات در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

رشد قیمت سهم‌ها ناشی از رشد درآمد شرکت‌ها

صنعت تولید بیسکوییت و شکلات در چهارماهه اول امسال بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشته که به لحاظ ارزش دلاری، ۶ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
کد خبر : ۱۹۷۳۹۴

به گزارش بورس نیوز از جمله گروه های پربازده بازار سرمایه می توان به گروه تولیدکنندگان انواع کیک و بیسکوییت و شکلات اشاره کرد. سهم های این گروه بعد از یک دوره رشد، چند روزی است که منفی شده اند و به نظر می رسد قیمت ها در حال اصلاح است.
«غگرجی» از اول مردادماه رشد قیمت تقریبا ۱۱۳ درصدی داشته و «غمینو» رشد قیمت تقریبا ۹۰ درصدی تجربه کرده است.
نگاهی به صورت های مالی شرکت های این صنعت نشان می دهد روند درآمد این شرکت ها نیز صعودی بوده است. «غگرجی» در ۶ ماهه اول امسال ۹۹ میلیارد تومان فروش داشته، در حالی که در مدت مشابه سال قبل فقط ۲۷.۵ میلیارد تومان درآمد فروش شناسایی کرده بود.

«غمینو» در ۶ ماهه امسال ۶۰ میلیارد تومان فروش داشته و سال قبل در همین مدت فقط ۲۸.۸ میلیارد تومان فروش داشته است.
«غویتا» در ۹ ماهه منتهی به پایان شهریور ماه امسال فروش نزدیک به ۲۰۷ میلیارد تومانی داشته اما در مدت مشابه سال قبل حدود ۹۹ میلیارد تومان فروش داشته است. «غسالم» هم در ۶ ماهه ۱۰۴ میلیارد تومانی داشته و سال قبل کمتر از ۵۷ میلیارد تومان فروخته است.

جمشید مغازه ای دبیر انجمن تولیدکنندگان بیسکوییت و شیرینی و شکلات در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: رشد قیمت سهم های تولیدکنندگان بیسکوییت و شکلات را می توان ناشی از رشد درآمد فروش این شرکت ها دانست.

مغازه ای در رابطه با علل افزایش درآمد شرکت ها گفت: درآمد شرکت های تولیدکننده نسبت به سال قبل رشد داشته و این رشد هم به سبب افزایش نرخ های اعمال شده بوده و هم به نوعی برگشت سرمایه گذاری هایی است که توسط شرکت ها جهت افزایش ظرفیت تولید صورت گرفته است.

وی افزود: البته افزایش نرخ ارز هم از دو جنبه بر رشد درآمد شرکت های تولیدکننده داخلی اثر مثبت داشته است. از سوی با افزایش نرخ ارز، واردات کاهش داشته و فروش محصولات ایرانی رونق گرفته و از سوی دیگر، درآمد صادرات شرکت ها افزایش یافته است.

این فعال صنعت تولید بیسکوییت و شکلات با اشاره به آمارهای صادرات اظهار کرد: در چهار ماه ابتدای امسال، صنعت تولید بیسکوییت و شکلات بیش از ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشته که به لحاظ ارزش دلاری، ۶ درصد بالاتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شیرینی بازدهی زیر زبان این شکلات‌ساز قدیمی؛

سهامداران «غمینو» پیش‌دستی کردند

پیشنهاد افزایش سرمایه ۱.۴۰۰درصدی این بیسکوئیت‌ساز بررسی شد؛

افزایش سنگین هزینه‌های استهلاک "غسالم"

در پی افزایش سرمایه این بسکوئیت ساز؛

زنگ مجمع "غگرجی" به صدا در می‌آید

ارسال نظر