بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
این هفته برای اکثر اهالی کوی حافظ چندان پربرکت نبود و "افستی"ها لباس سرخ بر تن کردند و "توکا"یی‌ها سربند سبز بستند.
کد خبر : ۱۹۸۴۲۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت یک درصد از بازدهی هفته‌های گذشته خود را از دست دارد و در نهایت در کانال ۳۰۹ هزار واحد ایستاد. به این ترتیب، در بازه زمانی ۳۰ روزه، شاخص ۹.۳ درصد رشد داشته است.

از صدرنشینی “شتوکا” تا کپی برداری از زیان در “چافست”

در این هفته فرش قرمز جلوی پای اغلب سهم‌ها پهن شد و دیگر مانند هفته گذشته خبری از نمایش شاد و شیرین نبود.

با همه این اوصاف، نماد “شتوکا” با رشد قیمت ۲۹ درصدی، صدرنشین پربازده‌ترین سهم‌های هفته بود و “غنوش” با ۲۷ درصد و “نتوس” با ۱۶ درصد بازدهی، کام سهامداران خود را شیرین کردند.

از صدرنشینی “شتوکا” تا کپی برداری از زیان در “چافست”

بازار سرمایه آن روی خود را به سهامداران “چافست” نشان داد و با از دست دادن حدود ۳۱ درصد از ارزش خود، زیان سنگینی را متحمل شدند.

کسرا” و “درازک” به ترتیب ۲۶ و ۲۲ درصد افت قیمت را در کارنامه این هفته خود به ثبت رساندند.

از صدرنشینی “شتوکا” تا کپی برداری از زیان در “چافست”

در نگاه کلان، شدت سرخی بازار سهام به حدی بود که اغلب صنایع با افت شاخص‌های خود مواجه شدند و در این میان، تنها دو صنعت “منسوجات” و “فراورده‌های نفتی” به ترتیب ۳ و ۲ درصد رشد شاخص دادند.

در بین صنایع سرخ‌پوش، گروه “چاپ” به سبب افت قیمت “چافست” در صدر زیان‌ده‌ترین صنایع ایستاده و پس از آن، “استخراج سایر معادن” و “هتل و رستوران” تأثیر شدیدی از جو منفی بازار گرفتند.

از صدرنشینی “شتوکا” تا کپی برداری از زیان در “چافست”

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
سلام این حرفهایهای بازار این متخصصین بورس وروندشرا کاهشی کردن البته بورس محل سود وضررهست سود بدون ضرر شیرینی ندارد اصلا وضرر انقدر تلخ نیست جرا منتظرباشی سود بسیار شیرینی نصیبت خواهذ شد این ازسود وضرر هرکدام جذابیت خودرادارند حرفم با وال استریتها هست وخزانهداری امریکا بهزودی این متخصصین رکب خواهند خورد جه رکبی واشتباهات محاسباتی نمایان خواهد شد اینجا وال استریت نیست اینجا خزاندهداری امریکا نیست اینجا تعاونی اسلامی هست