بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۳
بهای معاملات آتی نفت برنت با سه سنت یا ۰.۱ درصد کاهش، به ۵۷ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته دو درصد کاهش قیمت داشت.
کد خبر : ۱۹۷۴۵۴

قیمت نفت به ۵۷ دلار و ۶۶ سنت رسید

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات آتی نفت برنت با سه سنت یا ۰.۱ درصد کاهش، به ۵۷ دلار و ۶۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته دو درصد کاهش قیمت داشت.

بهای معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۹ سنت یا ۰.۲ درصد افزایش، به ۵۲ دلار و ۷۳ سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت آمریکا روز چهارشنبه ۱.۸ درصد سقوط کرده بود.

شاخص‌های قیمت نفت تحت تاثیر کندی رشد اقتصاد جهانی و جنگ تجاری آمریکا و چین، روز دوشنبه بزرگترین کاهش سه ماهه را ثبت کردند. میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ دلار و ۷۲ سنت و وست تگزاس اینترمدیت ۵۸ دلار و ۱۳ سنت بوده است.

به گفته استفن اینس، استراتژیست بازار در شرکت اکسی تریدر، برای سرمایه‌گذاران نفت نادیده گرفتن واقعیت‌های اقتصادی که در جدیدترین آمار تیره و تار بازار‌های مالی منتشر شده و خوش‌بینی نسبت به تقاضای جهانی برای نفت، غیرممکن است. اگرچه وضعیت کوتاه مدت ممکن است تحت تاثیر تقاضا برای نفت قرار بگیرد، اما مذاکرات تجاری آمریکا و چین در هفته آینده، عامل نامعلومی است که ممکن است اندکی از قیمت‌ها حمایت کند.

بازار‌های سهام جهان در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر کندی رشد اقتصادی آمریکا و درآمد‌های ضعیف در اروپا که نگرانی‌ها نسبت به سقوط اقتصاد جهانی به ورطه رکود را برانگیخت، به پایین‌ترین رکورد خود در یک ماه گذشته سقوط کردند.

عامل دیگری که قیمت‌های نفت را تحت فشار‌های کاهشی قرار داد، انتشار آمار رسمی بود که رشد ذخایر نفت آمریکا را نشان داد. طبق گزارش هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته ۳.۱ میلیون بشکه رشد کرد و به ۱.۶ میلیون بشکه رسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
وزیر انرژی آمریکا امیدوار است؛

ادامه افزایش تولید نفت شیل

کارشناس حوزه انرژی در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

خصوصی‌سازی یا مشتی‌زیان

ارسال نظر