بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
طبق برنامه منتظر هستیم که طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی که پیشرفت‌های بسیار خوبی نیز دارند تا پایان سال ۱۴۰۰ و در واقع تا پایان برنامه ششم توسعه به نتیجه برسند که براساس آن ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن در سال می‌رسد.
کد خبر : ۱۹۷۵۵۶

به گزارش بورس نیوز، علی‌اصغر گودرزی‌فراهانی درباره پیش‌بینی زمان راه‌اندازی قالب طرح‌های جهش دوم و سوم پتروشیمی اظهار کرد: طبق برنامه منتظر هستیم که طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی که پیشرفت‌های بسیار خوبی نیز دارند تا پایان سال ۱۴۰۰ و در واقع تا پایان برنامه ششم توسعه به نتیجه برسند که براساس آن ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی به ۱۰۰ میلیون تن در سال می‌رسد.

وی افزود: مطابق برنامه تا پایان سال ۱۴۰۴، جهش سومی در مقدار تولید محصولات پتروشیمی رقم می‌خورد که با تحقق آن ظرفیت تولید کحصولات پتروشیمی به سالانه ۱۳۳ میلیون تن خواهد رسید.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تأمین نیاز داخل در اولویت شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده و پس از تحقق این جهش‌ها می‌توان محصولات وارداتی با مصرف بالا را در داخل تولید کرد.

گودرزی‌فراهانی خاطرنشان کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزون بر دریافت خوراک از بالادست و تکمیل زنجیره و جلوگیری از خام‌فروشی، برای متنوع کردن سبد محصولات صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش نیز گام برمی دارد.

وی بیان کرد: تعداد محصولات اصلی تولیدی از ۹۰ محصول کنونی به ۱۰۵ محصول در پایان سال ۱۴۰۴ خواهد رسید و با متنوع کردن محصولات سبد پتروشیمی، مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین‌دست پتروشیمی نیز تأمین و نیاز داخل به بعضی از محصولات مانند آکریلونیتریل که در حال حاضر از خارج وارد می‌شود، تامین خواهد شد.

سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: دو برنامه برای مجتمع‌های پتروشیمی در دستور کار داریم. یکی اینکه تلاش می‌کنیم تا تولید مجتمع‌ها به ظرفیت اسمی برسند و دیگر اینکه از طرح‌های توسعه‌ای و ساخت واحد‌های جدید با خوراک تولیدی خود مجتمع‌ها استقبال می‌شود و برای صدور مجوز اجرای آن‌ها سختگیری نخواهد شد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی؛

پِت مجددا در چرخه صادراتی پتروشیمی تندگویان

معاون وزیر نفت در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

اجرای دو طرح اصلی در «اکسیژن توسعه ایران»

قراردادی دیگر از دل نمایشگاه ایران پلاست؛

شرکت ملی صنایع پتروشیمی تفاهمنامه امضا کرد

ارسال نظر