بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

لمس ۴۰۰ هزار واحد بعد از اصلاح‌های کوتاه مدت

برخی گروه های بازار سرمایه از جمله سیمانی در برخی نمادها هنوز به ارزش ذاتی خود نرسیده و پتانسیل رشد دارند. همچنین سهم شرکت های مرتبط با صنعت IT هم به لحاظ تکنیکال و هم بنیادی، مستعد رشد هستند.
کد خبر : ۱۹۷۵۶۲

به گزارش بورس نیوز، آنچه این روزها بسیاری به آن میاندیشند، ضرورت وقوع اصلاح قیمتی و تخلیه بخشی از حباب قیمتی سهام شرکت های بی کیفیت است که در صورت عدم وقوع این رخداد، چه بسا شاهد افتی بی سابقه و زیان بسیاری از سهامداران در روزها و ماه های آتی باشیم.

بازار امروز را نیز همچون دو روز معاملاتی قبل، با عرضه هایی سنگین در بسیاری از نمادها پیش بینی می کنیم؛ چرا که شاید در این قیمت ها جذابیت خرید در بسیاری از نمادها از بین رفته است و شاید شناسایی سود در دسترس برای بسیاری از سهامداران گزینه ای معقول و قابل دفاع باشد.

سید فواد حسینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص پیش بینی وضعیت بازار بیان کرد: به نظر می رسد روند کلی بازار سرمایه، صعودی بوده و به لحاظ تکنیکالی شاخص کل ظرف چند ماه آینده تا محدوده ۴۰۰ هزار واحد رشد کند. اما شیب رشد بازار، ملایم تر خواهد شد. البته این پیش بینی به معنای رشد بی وقفه نبوده و حتما دوره ها اصلاح و روزهای منفی هم شاهد خواهیم بود.

این فعال بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب تر برای سرمایه گذاری گفت: با وجود رشد بسیاری از گروه ها، برخی گروه های بازار سرمایه از جمله سیمانی در برخی نمادها هنوز به ارزش ذاتی خود نرسیده و پتانسیل رشد دارند. همچنین سهم شرکت های مرتبط با صنعت IT هم به لحاظ تکنیکال و هم بنیادی، مستعد رشد هستند. ضمن اینکه اگر تغییری در شرایط اقتصادی و سیاسی کشور رخ دهد، لیدرهای همیشگی بازار مانند گروه پتروشیمی و فلزی و... نیز رشد خواهند کرد.

حسینی اضافه کرد: این روزها خبرهای متعددی از افزایش سرمایه شرکت ها منتشر می شود؛ اگرچه ماهیت افزایش سرمایه ها با یکدیگر متفاوت است؛ ولی معتقدم شرکت هایی که با هدف اجرای طرح های توسعه ای اقدام به افزایش سرمایه می کنند، برای سرمایه گذاری کم ریسک تر و امن تر هستند.

وی در رابطه با پیش بینی وضعیت بانکی ها اظهار کرد: به لحاظ اقتصادی صنعت بانکداری در کشور ما وضعیت مطلوبی ندارد و این صنعت را برای سرمایه گذاری چندان مناسب ارزیابی نمی کنم. بخشی از درآمدهای اخیر بانک ها ناشی از تسعیر نرخ ارز بوده که درآمد مستمری نخواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر