بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

دود افزایش نیافتن قیمت گندم به چشم دولت می رود

باید قیمت گندم یک هزار و ۳۰۰ تومانی در دوسال گذشته به ۳ هزار و ۱۰۰ تومان تغییر می‌کرد. دود افزایش نیافتن قیمت گندم متناسب با نرخ تورم به چشم دولت رفته و مجبور به واردات این محصول با قیمت بالاتر می‌شود.
کد خبر : ۱۹۷۷۲۲

دود افزایش نیافتن قیمت گندم  به چشم دولت می رود

به گزارش بورس نیوز، عباس پاپی‌زاده بالنگان درباره تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید، اظهار کرد: مطابق قانون نرخ خرید تضمینی گندم باید متناسب با نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند.

وی افزود: سال گذشته تورم حدودا ۷۰ درصد بود، اما قیمت خرید تضمینی گندم به این میزان افزایش نیافت و در سال جاری نیز شاهد این میزان از تورم هستیم. جمع تورم دو سال اخیر تقریبا معادل یک صد و پنجاه درصد است، با اعمال این میزان از رشد تورم بر روی قیمت یک هزار ۳۰۰ تومانی گندم باید قیمت این محصول حدود ۳ هزار ۱۰۰ تومان تعیین می‌شد.

نماینده مردم دزفول در خانه ملت ادامه داد: باید قیمت گندم یک هزار و ۳۰۰ تومانی در دوسال گذشته به ۳ هزار و ۱۰۰ تومان تغییر می‌کرد. دود افزایش نیافتن قیمت گندم متناسب با نرخ تورم به چشم دولت رفته و مجبور به واردات این محصول با قیمت بالاتر می‌شود.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از کشاورزان از کشت گندم کنار رفته اند، زیرا کشت این محصول استراتژیک برای آن‌ها صرفه اقتصادی ندارد. دولت گندم بذری را به قیمت ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد در حالی که از نظر کیفیت تفاوتی چندانی با گندم معمولی ندارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت نهاده‌های دولتی مورد نیاز کشاورزان گندم کار بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. قیمت کود شیمیایی در سال‌های اخیر ۲ و نیم برابر قیمت اولیه شده، اما قصد دارند محصول کشاورز را با افزایش قیمت ۲۵ درصدی خریداری کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

افزایش ۳۴درصدی قیمت گندم

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت:

کشاورزان به‌دنبال کود شیمیایی

مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت صمت خبر داد:

نرخ سبوس به نفع تولید تعدیل شد

ارسال نظر