بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

منفی های بازار، فرصتی برای خرید!

«نوسان» جزو ذات بازار سرمایه بوده و نمی توان انتظار روند صعودی مداوم و بی وقفه را داشت. دوره های اصلاح و استراحت به رشد بهتر و منطقی تر بازار کمک می کند. اصلاح بازار را منطقی میدانم و به نظر می‌رسد روند کلی بازار، مثبت خواهد بودبازار سهام امسال شرایط آرمانی را به نمایش گذاشته است در مقطع کنونی بررسی گزارشها و اصلاح پرتفوی و انتظار برای دوره رشد بعدی می تواند یک استراتژی مطلوب باشد.
کد خبر : ۱۹۷۷۳۷

 

منفی های بازار، فرصتی برای خرید!

به گزارش بورس نیوز فشار عرضه ها در دو روز اخیر موجب دغدغه بعضی سهامداران شده و این دغدغه ها، عرضه ها را تشدید کرده است.

با توجه به تجربیات روزهای گذشته بازار، پس از افت های سنگین شاخص کل شاهد بهبود نسبی شرایط در بازار سرمایه و رشد برخی نمادها و گروه ها خواهیم بود.با این حال در شرایط فعلی و با توجه به ثبات نرخ ارز در کشور و کنترل تورم، رشد بیشتر قیمت ها در بسیاری از نمادهای بازار با ابهامات جدی روبرو است. این مورد به طور خاص در مورد شرکت های کوچک و زیان ده که با شایعات و یا برخی گمانه زنی ها در خصوص احتمال افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها با رشد قیمت سنگین روبرو بودند، به صورت پررنگ تری خود را نشان می دهد. خروج نقدینگی از سمت سهام شرکت ها و افزایش تقاضا در سمت صندوق های بادرآمد ثابت و اوراق بدهی نشانگر تغییر سیاست های سرمایه گذاری در بخشی از نقدینگی موجود در بازار سرمایه است.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار بیان کرد: به نظر می رسد شاهد نشانه های از تغییر فاز بازار هستم بازار در حال نمایش شرایطی از پایان دوره رشد شدید و انتقال به دوره نوسانی و استراحت است. به هر حال قیمت سهم ها رشد داشته؛ اما گزارش های منتشر شده شرکت ها تا این لحظه، مناسب بوده و نشان دهنده عملکرد مطلوب اکثر شرکت ها در دوره ۶ ماهه است؛ ولی «نوسان» جزو ذات بازار سرمایه بوده و نمی توان انتظار روند صعودی مداوم و بی وقفه را داشت. دوره های اصلاح و استراحت به رشد بهتر و منطقی تر بازار کمک می کند. اصلاح بازار را منطقی میدانم و به نظر می‌رسد روند کلی بازار، مثبت خواهد بودبازار سهام امسال شرایط آرمانی را به نمایش گذاشته است در مقطع کنونی بررسی گزارشها و اصلاح پرتفوی و انتظار برای دوره رشد بعدی می تواند یک استراتژی مطلوب باشد.

وی افزود: در این شرایط باید هم به جریان نقدینگی و هم وضعیت بنیادی شرکت ها توجه کرد. سهامداران شرکت هایی که از لحاظ بنیادی و تولید و فروش، وضعیت مناسبی داشته و روند سودآوری رو به رشدی دارند، بهتر است نگران آینده بازار نبوده و از هیجان بپرهیزند. اما سهامداران شرکت هایی که در این چند ماه بدون هیچ دلیل منطقی و بنیادی، رشد قیمت زیادی تجربه کرده اند می توانند از این فرصت برای اصلاح پرتفوی استفاده کنند.

این فعال بازار سرمایه در معرفی گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری گفت: نمی توان به سهم ها به صورت کلی نگاه کرد. به هر حال در میان هر یک از گروه ها، بعضی شرکت ها به لحاظ تولید و فروش وضعیت بهتری دارند و یا ممکن است برنامه ای مانند طرح های توسعه ای، عرضه محصول جدید و... در دست اجرا داشته باشند که به جذابیت سهم بیفزاید. بهتر است جهت سرمایه گذاری، وضعیت هر سهم مورد بررسی قرار بگیرد و چه بسا منفی های بازار، فرصتی برای خرید برخی سهم ها باشد. اما به طور کلی توصیه می شود سهامداران از معاملات هیجانی در روزهای منفی یا مثبت شدید خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: بازار سهام نیازمند صبوری و عدم هیجان زدگی است، و همه ما می دانیم که در دراز مدت سهامداران صبور و با مطالعه همیشه برنده روندها بوده اند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

تداوم روند صعودی در خودرویی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

نسیم «اصلاح» روانه بازار شد

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"بورس" ققنوسی که زیر خاکستر نمی‌نشیند

ارسال نظر