بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

«بورس» باید تحلیلی‌تر حرکت کند

مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی گفت: شرکت‌هایی که مشمول دریافت ارز دولتی هستند، مستعد رشد هستند؛ چراکه دولت احتمالا توان تخصیص ارز دولتی را نداشته و تخصیص ارز دولتی به صنایعی همچون دارو، متوقف خواهد شد.
کد خبر : ۱۹۸۰۴۶

بازار، تحلیلی تر حرکت خواهد کرد/ پالایشی ها، سهم های جا مانده بازار

به گزارش بورس نیوز، بعد از اصلاحی چند روزه بازار سرمایه امروز ریتم مثبتی دارد و شاخص کل با پرش ۸۲۷۱واحدی (تا این لحظه) مجددا از محدوده ۳۲۱هزار واحدی فراتر رفته است.

گزارش‌های ارسالی از کارگزاران حاکی از فشار تقاضای دریافت کدهای معاملاتی جدید توسط سهامداران بوده و بدون شک بورس تهران بخش عمده رشد خود را مدیون نقدینگی جدیدی است که به بازار تزریق شده و این خون تازه، بازار سرمایه کم رمق کشور را بشاش کرده است.

حسن قاسمی مدیرعامل شرکت کارگزاری آینده نگر خوارزمی در گفتگو با بورس نیوز در پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد روند کلی بازار مثبت خواهد بود، ولی انتظار رشد پرشتاب سهم‌ها نمی‌رود؛ از اینجا به بعد بازار باید تحلیلی‌تر حرکت کند.

وی ادامه داد: در چندماه اخیر برخی گروه‌های بازارسرمایه رشد کمتری را تجربه کرده اما وضعیت بنیادی مستحکم‌تری دارند و به همین دلیل برای سرمایه‌گذاری انتخاب منطقی‌تری خواهند بود که برای مثال می‌توان به گروه پالایشی که از رشد بازار جامانده و پتانسیل رشد داشته، اشاره کرد.

کارشناس بازارسرمایه افزود: سهامداران باید توجه داشته باشند که برای سرمایه‌گذاری می‌باست گزینه‌هایی را انتخاب کنند که به لحاظ بنیادی پتانسیل رشد سودآوری را دارا بوده و البته شرکت‌هایی که صادرات آنها در ریل قرار دارد نیز نباید فراموش شوند.

قاسمی تاکید کرد: از سوی دیگر، برخی شرکت‌های حاضر در بازارسرمایه مشمول دریافت ارز دولتی بوده ولذا سهامداران باید چنین شرکت‌هایی را مدنظر قرار دهند زیرا استعداد رشد در این نوع شرکت‌ها بیشتر است اما؛ نباید فراموش کرد که دولت احتمالا توان تخصیص ارز دولتی را نداشته و تخصیص ارز دولتی به صنایعی همچون دارو، متوقف خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری آینده‌نگر خوارزمی خاطرنشان کرد: سهم‌های گروه پتروشیمی نیز به شرط عدم کاهش فروش، جای رشد داشته و گروه فلزی و تک سهم‌هایی که اخباری همچون افزایش ظرفیت تولید دارند نیز برای سرمایه گذاری مناسب خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

حقوقی‌ها، فشار تقاضا را سرکوب می‌کنند

گزارش عملکرد امروز بازار سرمایه؛

اقبال از سهم‌های کوتوله‌ بازار رخت بست

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بنیادی‌ها، بازیگران رالی آخر صعودی بازار

رئیس مرکز آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:

آخرین مصوبات کمیته گواهی نامه‌های حرفه‌ای

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
سلام مکه داریم سهامدار بی تحلیل خرید وفروش کند منتها تحلیل عملکرد وریسک مدیران بورس را جکونه تحلیل کنند هرذم این مدیران با قوانین اشتباه همه جیز را به میریزند