بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده؛

شاخص بازار حباب ندارد

کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر من شاخص حباب ندارد؛ به این معنی که اگر با نگاه سهام بنیادی، شاخص را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که شاخص می‌تواند به رشد خود ادامه دهد و ریزش عمیقی نداشته باشد.
کد خبر : ۱۹۸۰۷۰

شاخص بازار حباب ندارد

به گزارش بورس نیوز، احمد اشتیاقی درخصوص وضعیت سهم‌های بنیادین در بازار سرمایه اظهار کرد: به نظر من سهم‌های بنیادین زیر ارزش ذاتی شان معامله می‌شدند و گاهی اوقات در حال حاضر P/E‌های زیر چهار دارند. در شرایط کنونی با توجه به اینکه گزارش‌های ۶ ماهه در حال انتشار است، برای بازار مشخص شده که این سهم‌ها سود ۶ ماهه خوبی می‌توانند به بازار گزارش کنند؛ باتوجه به این موضوع بازار به استقبال این سهم‌ها رفته‌اند؛ به طور مثال گروه محصولات پتروشیمی و فلزی معدنی در چنین شرایطی هستند.

وی افزود: از سوی دیگر بازار به این یقین رسیده سود سهم‌های بنیادی که عمدتا صادرات‌محور هم هستند، بنا به شرایط موجود (کاهش نرخ ارز) ریزشی نیست، بلکه ممکن است با افزایش‌هایی هم مواجه باشد.

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده ادامه داد: همچنین، سرمایه‌گذاران موضوع تجدید ارزیابی شرکت‌ها را مثبت ارزیابی می‌کنند. باتوجه به اینکه در این خصوص دارایی شرکت به رخ بازار کشیده می‌شود، می‌توان گفت که این مساله در رشد بازار بی‌تاثیر نبوده و حتی می‌تواند اثر مثبتی به جا بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: البته امکان اینکه شرکت‌های تولیدی نتوانند از این قانون استفاده زیادی داشته باشند وجود دارد. اما معتقدم، این موضوع می‌تواند از نگاه سرمایه‌گذاران موثر باشد. این انتظار می‌تواند افزایش را برای شاخص در نظر داشته باشد.

اشتیاقی درباره کلیت بازار گفت: به نظر من شاخص حباب ندارد؛ به این معنی که اگر با نگاه سهام بنیادی، شاخص را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که شاخص می‌تواند به رشد خود ادامه دهد و ریزش عمیقی نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح شد:

"تحریم" پتروشیمی‌ها را فلج نکرد

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بنیادی‌ها، بازیگران رالی آخر صعودی بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
چند وقتي است هي تبلغ ميكنيد شلوغي فلان كارگزاري در فلان شهر و ............
جالبه سهام باد كرده بازار و داريد ميديد دست يه عده اي كه به انتظار سود وارد اين بازار شدن دريغ از شيطنت امثالي مثل شماهااااااااا
بترسيد از قهر خدااااااااااااااااا
بترسيد