بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

هدایت سرمایه به سمت حوزه مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: رسالت اصلی بانک مسکن، تأمین، جذب و هدایت سرمایه به سمت بازار مسکن بوده تا عملا صنعت مسکن از نظر هزینه‌ها متعادل شود.
کد خبر : ۱۹۸۰۸۷

هدایت سرمایه به سمت حوزه مسکن

به گزارش بورس نیوز، سیدحسین افضلی در رابطه با اضافه شدن بانک مسکن به ترکیب مجریان طرح ملی مسکن، اظهار کرد: رسالت اصلی بانک مسکن، تأمین، جذب و هدایت سرمایه به سمت بازار مسکن بوده تا عملا صنعت مسکن از نظر هزینه‌ها متعادل شود.

نماینده مردم اقلید در خانه ملت افزود:، اما فعالیت بانک مسکن به هیچ وجه در بازار ساخت‌وساز مشهود نیست، این بانک در چند سال گذشته اقدام به ارائه تسهیلات خرد به متقاضیان کرده، اما در وضعیت فعلی معوقات به صندوق بانک باز نمی‌گردد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی بانک مسکن در شرایط موجود، بازگشت ندادن اقساط تسهیلات خرید مسکن بوده و این مسئله مشکلات زیادی را برای این بانک به وجود آورده است، از این رو این مسائل نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های صورت گرفته، دچار نقص و مشکل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های اصلی بانک مسکن، حمایت از مسکن‌سازان حرفه‌ای بوده که متأسفانه این مساله نیز به درستی محقق نشده است. در سال‌های گذشته، سازندگان حرفه‌ای نه تنها حمایت نشده اند، بلکه به دلیل فقدان پشتوانه زمین خورده اند.

افضلی گفت: به نظر می‌رسد که وارد کردن بانک مسکن به عرصه اجرای طرح ملی مسکن توسط وزیر راه و شهرسازی به این دلیل است که عملا این بانک در چرخه تولید مسکن نبوده و جایگاه موثری ندارد، بنابر این وزارتخانه به دنبال تقویت جایگاه این بانک در مسیر مسکن‌سازی در کشور است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر