بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت اراضی را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی امروز توان مالی کافی برای اجرای پروژه‌های مسکن‌سازی را ندارند، از این رو می‌توان اراضی را به مردم و بخش خصوصی داد تا آن‌ها مساکن مورد نظر را بسازند.
کد خبر : ۱۹۷۹۵۲

دولت اراضی را به مردم و بخش خصوصی واگذار کند

به گزارش بورس نیوز، منصور مرادی ازعملکرد دولت در حوزه تولید مسکن، انتقاد و اظهار کرد: متأسفانه اقدامات دولت و وزارت راه و شهرسازی در حوزه تولید مسکن مطلوب نبوده، زیرا عملا در ۶ سال گذشته وزارتخانه اقدام خاصی برای تولید مسکن انجام نداده است.

وی افزود: البته دولت به تازگی برنامه‌هایی را برای انبوه سازی مسکن تهیه کرده، اما بیشتر این برنامه‌ها هنوز عملی نشده و و برخی اقدامات جزئی با تأخیر و کندی پیش می‌رود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: تنها کارنامه دولت دوازدهم در حوزه تولید مسکن این بود که برای تکمیل تکمیل پروژه مسکن مهر اقداماتی انجام داد. پروژه‌ای که در برخی نقاط بسیار بی کیفیت اجرایی شده است.

نماینده مردم مریوان در خانه ملت خاطرنشان کرد: بازار مسکن در دو سال گذشته با تورم ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصدی روبرو شده است. این افزایش لجام‌گسیخته عملا بازار را وارد رکود تورمی کرده و این مسئله موجب شده که خانواده‌ها به ویژه زوج‌های جوان نتوانند خانه خریداری کنند.

مرادی تصریح کرد: در وضعیت فعلی که امکان خرید مسکن برای قشر متوسط و ضعیف جامعه وجود ندارد این مسئله افزایش آمار مسکن استیجاری را به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی امروز توان مالی کافی برای اجرای پروژه‌های مسکن‌سازی را ندارند، از این رو می‌توان اراضی را به مردم و بخش خصوصی داد تا آن‌ها مساکن مورد نظر را بسازند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رئیس انبوه‌سازان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد::

آیا عرضه مسکن در بورس‌کالا کمکی به بازار مسکن می‌کند!

در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح شد؛

عرضه مسکن در بورس و قفلی که باز نخواهد شد!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد؛

اقلیم کردستان عراق بازار مناسبی برای فروش کالا‌ی ایرانی

ارسال نظر