بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
«سوژه از شما پیگیری از ما»؛

حقوقی‌های «دابور» پشت دیوار شفافیت!

یکی از عواملی که باید در رودخانه بازارسرمایه مورد توجه قرار گیرد، شفاف‌سازی‌هایی بوده که گاها به چشم خورده و البته شائبه‌هایی که برای سهامداران به‌وجود می‌آوردند.
کد خبر : ۱۹۸۲۶۸

حقوقی‌ها پشت دیوار شفافیت!

به گزارش بورس نیوز، این چند ماه اگرچه رشد بسیاری از سهم‌های بازار کام سهامداران را شیرین کرده و سبب جذب خیل کثیری از مردم به این بازار شده؛ اما گویا در بعضی شرکت ها اتفاقاتی رخ داده که نه تنها شفافیت این بازار را زیر سوال می‌برد، بلکه انتقاد و اعتراض سهامداران را هم به دنبال داشته است.

از لابه‌لای پیام‌های انتقادی سهامداران، به یک مورد اشاره می‌کنیم و امیدواریم پاسخی درخور شان بازارسرمایه دریافت شود.

انتقادات به شفاف‌سازی‌ها
صدای سهامدار: گزارش‌های شفاف‌سازی در سامانه بیش از آنکه برای شفاف‌کردن اتفاقات درون شرکت داروسازی ابوریحان با نماد «دابور» باشد، در راستای منافع حقوقی‌هاست.

حقوقی‌ها پشت دیوار شفافیت!

شرکت در تاریخ ۵شهریورماه در یک شفاف‌سازی اعلام کرده هیج رویداد بااهمیتی در شرکت رخ نداده و در شفاف‌سازی ۳مهرماه نیز اعلام شده رشد قیمت ناشی از عرضه و تقاضا بوده و خبری نیست.

در پاسخ به نهمین سوال کنفرانس اطلاع‌رسانی ۹ شهریورماه هم صراحتا گفته برنامه‌ای برای تجدید ارزیابی ندارد.

بر پایه این گزارش، اما در ۷مهرماه ناگهان اعلام کرده که قصد افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی را دارد.

حقوقی‌ها پشت دیوار شفافیت!

این روند نوسانی رد و تاییدها به جایی رسید که در ۸ مهرماه اعلام شد که هرگونه افزایش سرمایه منوط به تهیه طرح توجیهی، تصویب هیات مدیره و بعد هم موافقت سهامدار عمده است.

حقوقی‌ها پشت دیوار شفافیت!

اما سوال صدای سهامدار آنجاست که «فروش حقوقی‌ها در این مدت باید بررسی می‌شود؟»؛ حال امروز برای سهامدار سوال پیش می‌آید که «این چه نوع شفاف‌سازی است؟»، «تجدید ارزیابی دارند یا نه؟» آیا غیر از این بوده که با جوسازی فرصتی فراهم شد تا حقوقی‌های درصدی خارج شوند؟ لطفا رسیدگی شود.

حقوقی‌ها پشت دیوار شفافیت!

حقوقی‌ها پشت دیوار شفافیت!

امیدواریم که در این خصوص، شفاف‌سازی مناسبی صورت بپذیرد؛ بورس‌نیوز آماده شنیدن نظرات شرکت و سهامداران است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
فقط دابور نیست. کلاً حقوقی های وابسته به نهاد ... ، همشون طی یک حرکت هماهنگ قیمت سهام ها را بالا بردند و در سقف قیمت شروع به فروش سنگین کردند. کاملاً هم مشخصه که سهامداران جدید همه از قشر آسیب پذیر جامعه هستند که از روی ناچاری با مبالغ خیلی پایین که تمام پس اندازشون بوده وارد شده بودند.
K.O
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
دوست عزیز بازار همینه اونم بورس ایران
شما تو بورس امریکا هم از این نو کلک ها به وفور میتونی پیدا کنی بورس یعنی به خربفروش.
اون شخصی که تمام پسندازش رو وارد بورس میکنه باید تو سوابق روانیش تحقیق بشه چون هیچ ادم عاقلی تمام پسندازش رو وارد بورس نمیکنه
سید محمد رضوی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷
وقت بخیر....در نماد های دارویی نظیر والبر و برکت نیز شاهد دخالت حقوقی ها برای صف فروش شدن این نماد ها هستیم....زمانی که این نماد ها میخان به تعادل برسن با عرضه میلیونی باعث افت قیمت میشه و هر روز این داستان ادامه داره با قیمت بالا 85 میلیون سهم فروختن حالا دارن از قصد قیمت رو میارن پایین تا تو قیمتهای پایین جمع کنن و دارن سهامدار خرد رو نابود میکنن...هیچکی هم پاسخگو نیست
ناصر موسوی
United States of America
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
برای من واقعا سوال شده که نقش ناظر و نهاد های نظارتی در سازمان بورس چی هست در موارد مشابه وخاصه این بی انصافیهای حقوقی ها!!!!!
جایگاه ناظر کجاست وفقط ی باکسی ایجاد شده که علان سهم کی باز شد وکی بسته!!!!
ع م
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
متاسفانه تخلفات زیاد هست در صنعت دارویی و ناظر هم چشم پوشی می کنه و این روز ها که می تونست روزهای بسیار مثبتی برای سهام های دارویی باشه متاسفانه شده بازیچه دست حقوقی آخه سمع تا چه اندازه دیگه بسته حقوقی شرافت کجاست
حسن
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
سلام . ای کاش قوه قضاییه سری هم به فساد در داخل بورس میزد.باید به اقای رییسی شکایت ببریم فعلا فقط رییس قوه قضایه هستند که باعث دلگرمی مردم شده اند.به قول اقای رییسی نباید به این فاسدان مجال و جولانگاه داده شود تا خون این مردم رنج کشیده را به یغما میبرند.
ماشینچی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
به جز شرکتهای دارویی شرکتهای دیگر هم هستند اگر ناظر کارش درست بود براحتی متوجه میشدند البته این شرکتها سهامدار شاخص هم دارند که بنام فرزندان وخانواده محترم حساب گشودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
با سلام.
آیا این فساد رو پیگیری کردین؟ نتیجه آن چی شد؟