بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ریزش غافلگیرکننده بازار سرمایه و خروج پول از بانک ادغام شده و...
کد خبر : ۱۹۸۳۶۳

سه شنبه سیاه و آقایانی که خود را به خواب زدند

به گزارش بورس نیوز، امروز سه‌شنبه سیاه بورس تهران بود و آب شدن ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه مردم در عرض فقط ۴ ساعت از خاطر سهامداران پاک نخواهد شد.

آنهایی هم که مسئول حمایت از بازار در چنین مواردی هستند و بابت این کار هم منابع کافی دارند و هم حقوق خوبی دریافت می‌کنند، خود را به خواب زدند و بعد از تایم بازار بیدار شدند؛ حقوقی‌ها انگار دستور داشتند تا خرخره صف فروش بچینند و آخر کار هم تقصیرها گردن سهامداران تازه وارد بی‌نوایی افتاد که از شوک این ریزش نای تکان خوردن نداشتند.
اما ای کاش عرضه‌کنندگان بزرگ بازار شهامت داشتند و می‌گفتند پشت پرده چه خبر است که هربار رئیس پاستور از رونق بورس سخن می گوید فردا بازار رنگ خون می‌گیرد!

ادغام با طعم زهر

ادغام بانک‌ها با هدف بهبود وضعیت بانک‌های نظامی صورت گرفت؛ ولی نه تنها سهامداران از این ادغام خیری ندیدند بلکه سپرده‌گذاران نیز از ادغام استقبال نکردند و گویا حجم قابل توجهی از سپرده‌گذاران بانک‌های ادغام شده، عطای سپرده‌گذاری در این بانک‌ها را به لقای آن بخشیده و رفته‌اند؛ فقط یکی از این بانک‌های ادغام شده در ۵ ماهه نخست سال، ۴۲میلیارد تومان از سپرده‌های خود را از دست داده است.

اشتباه لپی یا ...؟
یکی از آقایان برای دومین بار در چند وقت اخیر، آمار بازگشت ارز صادراتی را نادرست اعلام کرده و این اشتباه نه فقط صادرکنندگان را رنجانده، بلکه برخی دیگر از آقایان هم به صدا آمده اند و گفته اند چنین اشتباهی از ایشان بعید است؛ مگر آنکه قصد و غرضی در کار باشد. امیدواریم آقایان قبل از سخنرانی هایشان یکبار آنچه رو قرار است بگویند، مرور کنند.

دهن کجی مدیر در فرودگاه

مدیرعامل یکی از نهادهای حمایتی کشور که اتفاقا ماهی ۸۵ میلیون ناقابل هم حقوق برای خودش در نظر گرفته بوده، گویا به این حقوق کفایت نکرده و زیر میز هم کارهایی کرده که ممنوع الخروج شده بوده؛ اما ایشان با وجود حکم ممنوع الخروجی، بار سفر بسته و به راحتی عازم آن سوی آب ها شده اند؛ حالا چطوری، الله اعلم!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

«خود حرفه‌ای پنداری» کار دست آماتورها داد

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

«خود حرفه‌ای پنداری» کار دست آماتورها داد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
از ابتدای زمان سفارش گیری حقوقیها با چیدن صف فروش بازار را به قهقرا بردند و در نهایت باز هم مدیران کاسه کوزه را سر مردم نگون بخت شکستند..حیف از اون حقوقی که این مدیران از ترید مردم به جیل میزنند. رانت داران از بازار پایه میلیاردها تومن به جیب زدند و رفتند و باز هم مردم بیچاره به سفته بازی متهم شدند...امروز هم صفوف فروش را گذاشتن به حساب سهامداران تازه وارد...پس کی این دروغگویی ها تمام میشه
ماشینچی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
دوستی میگفت خوبی بورس ایران اینه که هروقت دیدی سهم شروع به افت کرد میتونی بفروشی جلوی ضرر را بگیری طفلی نمی دونست جای که حقوقها صف فروش گذاشتن به سهامدار خرد فرصت داده نمیشه