بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
سودسازی زیرمجموعه‌های "سکرما" بررسی شد؛

سبد "سودسهام"، کیسه‌های سیمان را سنگین کرد

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده در این دوره به ۱.۲۵۴ میلیارد ریال رسیده که ۳۱ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.
کد خبر : ۱۹۸۴۲۶

افزایش ۳۱ درصدی جمع درآمدهای عملیاتی در این سیمانی


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، عملکرد مالی شرکت سیمان کرمان در دوره ۹ماهه منتهی به پایان شهریور ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده شرکت، منجر به تحقق سود خالص ۴۷۹میلیارد ریالی و معادل ۵۰۲ ریال به ازای هر سهم شده که این سود در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۳۴درصدی را نشان می‌دهد.

جمع درآمد‌های عملیاتی محقق شده در این دوره به ۱.۲۵۴میلیارد ریال رسیده که ۳۱درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشان می‌دهد؛ این افزایش درآمد‌ها تماما از محل رشد نرخ‌های فروش طی یک سال اخیر به دست آمده است.

افزایش ۳۱ درصدی جمع درآمدهای عملیاتی در این سیمانی

لازم به ذکر است، مقادیر فروش انواع سیمان شرکت در دوره ۹ ماهه به ۷۲۵ هزار تن رسیده است. شرکت پیش‌بینی شده که در سه ماهه پایانی سال جاری شاهد فروش ۲۳۴.۴۰۰ تنی باشد.

لازم به ذکر است که از سود خالص ۴۷۹ میلیارد ریالی محقق شده، مبلغ ۲۶۲ میلیارد ریال مربوط به سود سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر بوده است.

سود سهام دریافتی از شرکت سیمان ممتازان کرمان در این مدت مبلغ ۲۲۲.۷ میلیارد ریال و سود سهام دریافتی از شرکت سیمان مازندران نیز ۲۹.۵ میلیارد ریال بوده است.

در جدول روند فروش فصلی شرکت طی سه فصل گذشته ارائه شده است.

افزایش ۳۱ درصدی جمع درآمدهای عملیاتی در این سیمانی

همانطور که در جدول نیز مشاهده می‌شود شاهد افزایش پیوسته فروش و سود عملیاتی شرکت طی سه فصل اخیر بوده ایم و نوسانات سود خالص نیز مربوط به شناسایی سود سرمایه‌گذاری‌ها در سه ماهه اول و دوم سال مالی بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر