بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
در نیمه نخست امسال حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه در کشور تولید شد که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال از هدفگذاری ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز فراتر برود.
کد خبر : ۱۹۸۴۵۳

به گزارش بورس نیوز، رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه‌های زندگی به معنای مرگ این نوع بیمه است، اضافه کرد: در صورت اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات بیمه‌ای، هزینه تمام شده برای مشتریان افزایش یافته و بدین طریق، افراد به جای بیمه، پول خود را در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی گفت: در صورت تنوع دادن به ابزارهای سرمایه‌گذاری در بیمه، می‌توان شرایطی را فراهم کرد تا افرادی که توان و یا علاقه به سرمایه‌گذاری مستقیم ندارند، به بیمه‌ها اعتماد کرده و در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

سلیمانی با اشاره به پرتفوی صنعت بیمه گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان حق بیمه در کشور تولید شد که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال از هدفگذاری ۶۰ هزار میلیارد تومان نیز فراتر برود.

رئیس کل بیمه مرکزی اضافه کرد: در کشورمان ۱۴.۴ درصد از پرتفوی صنعت بیمه مربوط به بیمه زندگی است در حالی که در کشورهای پیشرفته به حدود ۵۸ درصد می‌رسد.

سلیمانی با انتقاد از اخذ مالیات بر ارزش افزوده، گفت: شنیده می‌شود که به علت کاهش درآمدهای نفتی قرار است از صنعت بیمه به ویژه زندگی، مالیات بر ارزش افزوده اخذ شود.

وی با تاکید بر اینکه اخذ مالیات بر ارزش افزوده از بیمه‌های زندگی به معنای مرگ این نوع بیمه است، اضافه کرد: در صورت اخذ مالیات بر ارزش افزوده از خدمات بیمه‌ای، هزینه تمام شده برای مشتریان افزایش یافته و بدین طریق، افراد به جای بیمه می‌روند پول خود را در بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر