بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
مدیر بازرگانی «فنورد» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

خبر خوش فولادی/ صادرات بدون دریافت مجوز

تسهیل فرآیند صادرات، اقدام مناسبی در راستای ایجاد رونق در صنعت فولاد بوده و می توان مازاد تولید را روانه بازار صادراتی کرد.
کد خبر : ۱۹۸۵۳۰

خبری خوب فولادی

به گزارش بورس نیوز، صادرات مقاطع، لوله پروفیل، ورق فولادی توسط واحدهای تولیدی بدون نیاز به دریافت مجوز آزاد شد و دولت یکسری محدودیت برای صادرات محصولات فولادی وضع کرده بود که خود سبب مازاد عرضه در داخل شده بود و به رکودی شدن بازار فولاد دامن زده بود ؛ الان بخشی ازین محدودیت ها لغو شد که خبر خوبی برای صنعت فولاد است.

محسن خراسانی مدیر بازرگانی شرکت نورد و قطعات فولادی در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در گذشته، تجار، محصولات فولادی را از تولیدکنندگان خریداری کرده و به دست مصرف‌کنندگان خرد داخلی می‌رساندند که با رکود بازار داخل، تقاضای خرید داخلی بعضی محصولات فولادی هم کاهش داشته و شرکت‌های تولیدکننده، با مازاد محصول در انبارهای خود مواجه شده‌اند.

وی افزود: خبر امکان صادرات محصولات فولادی بدون دریافت مجوز مطرح شده، ولی هنوز اجرایی نشده است؛ اما با این حال حذف مجوز از فرآیند صادرات اتفاق بسیار مثبتی برای صنعت فولاد بوده و به رونق فروش منجر خواهد شد. نکته اینجا است که دریافت مجوز صادرات مشروط به ارایه ضمانتنامه بانکی به بورس و در برخی موارد، عرضه محصولات در بورس و سپس صادرات مازاد محصول و... بود. تمامی این مراحل دشواری های خاص خود را داشت که از جذابیت صادرات می کاست.

خبری خوب فولادی

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: تسهیل فرآیند صادرات، اقدام مناسبی در راستای ایجاد رونق در صنعت فولاد بوده و می توان مازاد تولید را روانه بازار صادراتی کرد. البته تامین نیاز بازار داخل باید در اولویت قرار گیرد، به نظر می رسد صادرات محصولات مانند اسلب و شمش فولاد، تولیدکنندگان داخلی را با مشکل مواجه خواهد کرد؛ چرا که شمش و اسلب، مواد اولیه بعضی محصولات فولادی همچون ورق و میلگرد و... است.

مدیر بازرگانی «فنورد» در رابطه با صادرات این شرکت گفت: با وجود تحریم ها و محدودیت هایی که بر سر راه صادرات وجود دارد، فولاد ایران بازار صادراتی خود را دارد. اما این بازار پتانسیل توسعه و گسترش دارد و می بایست با تمرکز بر بازاریابی، به بازارهای صادراتی اروپا و کشورهای دورتر نیز ورود کرد. در حال حاضر شرکت نورد و قطعات فولادی در بازار عراق فعالیت صادراتی دارد؛ اما با تسهیل فرآیند صادرات، امیدواریم به بازارهای دیگری هم ورود کنیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در مقایسه با ماه‌های ابتدایی سال بدست آمد؛

افت ۱۵درصدی نرخ‌های فروش ورق "فنورد"

مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد:

استارت آپی برای توزیع محصولات فولادی

بورس نیوز گزارش می‌دهد:

رکورد صادراتی فولادسازان 

ارسال نظر