بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
سازمان بسیج اساتید کشور می‌تواند نقش تأثیرگذاری در توسعه اکوسیستم و زیست‌بوم نوآوری در منطقه داشته باشد.
کد خبر : ۱۹۸۶۵۵

ایران صاحب بزرگ‌ترین اکوسیستم استارتاپی در منطقه است

به گزارش بورس نیوز، سورنا ستاری در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه مشترک ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با سازمان بسیج اساتید کشور، با تاکید بر اهمیت توسعه و ارتقاء مبانی نظریه‌پردازی در حوزه‌های علم و فناوری در کشور بیان کرد: موضوع جدی در روابط ایجادشده با سازمان بسیج اساتید کشور، به‌کارگیری و گسترش ایده‌های فناورانه در حوزه دانش‌بنیان و دانشگاهی است، که خوشبختانه با وقوع اتفاقات مثبت و ارائه مدل‌های کارآمد توانسته‌ایم، در تبدیل دانش به اقتصاد و به‌کارگیری ایده‌های نوین و فناورانه جوانان بستر خوبی به‌منظور توسعه اکوسیستم و زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور فراهم کنیم.
 
ستاری با اشاره به مطرح بودن موضوع اقتصاد متکی بر نفت بیان کرد: موضوعات مطرح همیشگی در خصوص اقتصاد نفتی یقیناً به خاطر ماهیت پول نفت است، چراکه دریافت پول بی‌زحمت و ورود آن به اقتصاد مسبب رانت و مشکلات بی‌شماری در کشور می‌شود.
 
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با اشاره به تولیدات کشور در زمینهٔ فولاد گفت: از طرفی افتخار می‌کنیم که در حوزه فولاد تولیدات داریم ولی عملاً صادرات انرژی را تجربه می‌کنیم، و این معضل کشورهای متکی بر اقتصاد نفتی است، که اقتصاد آن بیمارگونه است.

رئیس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان با اشاره به تفکر موجود در اقتصاد نفتی بیان کرد: تفکر قدرت بر پایه ثروت نفت، تفکر غلط و اشتباهی است که با فرهنگسازی صحیح باید مرتفع شود.

ستاری با اشاره به همکاری‌های ایجادشده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری باسازمان بسیج اساتید کشور بیان کرد: ایجاد بستر مناسب به‌منظور بهره‌مندی از ایده‌های نوین و فعالیت جوانان فعال و همچنین تزریق آنان به اقتصاد هدفی است که این معاونت با همکاری بسیج اساتید کشور به دنبال آن است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ایران بزرگ‌ترین اکوسیستم استارتاپی را در منطقه دارد و همین اکوسیستم می‌تواند نقش پررنگی در گسترش نفوذ اقتصادی و فرهنگی ایران در منطقه ایجاد کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به پیشرفت‌های حاصله در حوزه‌های مختلف نانو، زیست‌فناوری،سلول‌های بنیادی، و حوزه‌های جدیدی همچون هوافضا و ماشین‌سازی بیان کرد: ورود خط تولید از خارج از کشور کار یک سیستم دانش‌پایه نیست، لذا باید در این زمینه خودساخته و متکی بر خود باشیم، به‌طور مثال در صنعت ماشین‌سازی نیازمند تولید خودمان هستیم و نباید تنها متکی بر ورود خطوط تولید از خارج از کشور باشیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر