بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

... سنگرتو نگه دار!!!

ساعت پنج و نیم امروز نیم‌نگاهی دارد به شایعه‌ای همیشگی در روزهای ریزش بازار تا کشف بودجه ۲ساله در نزدیکی بهارستان.
کد خبر : ۱۹۸۶۸۱

ردپای استعفا

به گزارش بورس‌نیوز، باردیگر یک شایعه تکراری و موثر برای ریزش بازار؛ امروز در بین اهالی تاریکی و پشت‌دیواری‌های بازارسرمایه گوش‌به‌گوش این شایعه منتقل شد که ردپای شاپور از نوع "بختیار" در بورس دیده شده است! البته منظور از اسم نخست، دکتر محمدی سازمان نبوده اما سخنگوی راه‌پله‌ها که از پشت دیوار شایعه را شنیده، نقل کرده که یک فرد ... می‌خواهد پا به سازمان بگذارد؛ البته اینبار حرف سخنگو را نشنیده بگیریم چراکه در روزهای ریزش بازار، عزل و انتصاب رئیس فعلی سازمان، امری طبیعی است.

کشف بزرگ در نزدیکی‌های بهارستان
از سوی دیگر، نوبخت‌جان که چند وقتی بوده در رسانه‌ها فعالیتی نداشته، امروز یک بمب مالی را ترکاند؛ ایشان فرمود که "بودجه ۲ساله" !!! مگر می‌شود که بودجه‌ای ۲ساله بسته شود! طبق استاندارد های حسابداری کره زمین دوره مالی ۱۲ماه هست، معادل یکسال اما شاید بخواهیم همانند ریاضی بتوان نام "نوبخت" را برای این کشف بزرگ، خرج کرد.
بر اساس این استاندارد شاید تزارنامه‌ها را دو ساله یا پایان هر دوره ریاست جمهوری و حتی ۸سال نیز درنظر بگیریم نیز پیشنهاد معقولی است.

تشریف ببرید، صندلی شما برای جلسه بعدی!
سهامدار عمده پلاک ۱۳۲۰ ظفر، گویا انتخاب مدیرعامل و اعضای هیات مدیره را بازی گرفته‌اند؛ بعد از موش و گربه بازی‌های که در مورد عزل مدیرعامل قبلی شرکت درآوردند، حالا نوبت اعضای هیات مدیره رسیده؛ چندروز گذشته یکی را به عضویت در هیات مدیره درآوردند و دیروز نامه زدند که خدا قوت، تشریف ببرید به سلامت! لطفا بعد از این هر وقت به اجماع رسیدید، اعلام کنید!

نقد را ول کردیم و نسیه را چسبیدیم
در شرایطی که آقایان مدام از بسته بودن کانال مراودات تجاری با اروپا و آمریکا سخن می‌گویند، گویا کسی حواسش به بازارهای نزدیک‌تر نیست و با وجود تلاش‌ها و هزینه‌های فراوانی که برای برقراری امنیت و آرامش در سوریه صورت گرفته، اما سهم ما از تجارت این کشور بسیار ناچیز است! ضمن اینکه از اتاق مشترک و رایزن هم خبری نیست. پیاده روی اربعین هم با آنکه می توانست فرصت بزرگی برای تامین اقلام مورد نیاز عراق توسط تولیدکنندگان ایرانی در این مدت باشد، بیشتر فرصتی برای تولیدکنندگان سعودی و ترک بود. سهم مان از بازار ۵۷۶ میلیارد دلاری کشورهای آفریقایی هم فقط اندکی بالاتر از صفر است!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
شاپور خان شاپور خان سنگرتو نگه دار