بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
سرمایه‌های جدید به پای تالار شیشه‌ای ریخته می‌شود؛

چرخش "وبیمه" به سمت بورس

در سبد سهام شرکت‌های غیربورسی، املاک و مستغلات سهم بسیار بالایی دارند و تقریبا می‌توان گفت که "وبیمه" بار اصلی سرمایه گذاری خود را در املاک بر زمین گذاشته است اما...
کد خبر : ۱۹۸۷۸۳

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، شرکت "سرمایه گذاری صنعت بیمه" دارای پرتفوی به ارزش ۱۴۴میلیارد تومان بوده که سهم شرکت‌های بورسی از آن تنها ۲۹میلیارد تومان است و غالب سرمایه‌گذاری‌های این شرکت، در خارج از بورس انجام شده است.

تا پایان شهریورماه ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت بالغ بر ۳۴میلیارد تومان بالغ شده که بیشترین نقش را در آن، صنعت "فلزات اساسی" ایفا می‌کند.

در سبد سهام شرکت‌های غیربورسی، املاک و مستغلات سهم بسیار بالایی داشته و تقریبا می‌توان گفت که "وبیمه" بار اصلی سرمایه‌گذاری خود را در املاک بر زمین بنا کرده است.

چرخش

بر پایه این گزارش، با توجه به وضعیت نامساعد صنعت ساختمان، قسمت عمده‌ای از سرمایه شرکت در املاک و مستغلات به نوعی بلوکه شده و میزان منابع قابل تخصیص به سهام محدود شده است.

از همین رو، امکان از فرصت‌های مناسب در بازار سرمایه از بین رفته و به همین جهت، "وبیمه" تصمیم گرفته طی دو مرحله سرمایه ۷۵میلیارد تومانی کنونی را به ۵۰۰میلیارد تومان افزایش دهد که در مرحله اول، مبلغ اسمی سرمایه به ۲۰۰میلیارد تومان خواهد رسید که این امر در مرحله دریافت مجوز از سازمان بورس قرار دارد.

به این ترتیب، امکان اصلاح ترکیب دارایی‌ها و ساختار مالی فراهم می‌شود و روند سودآوری شرکت بهبود خواهد یافت.

"وبیمه" برآورد کرده در صورت ورود سرمایه تازه به شرکت، ارزش روز پرتفوی بورسی در سال مالی منتهی به شهریورماه۹۹ از رقم ۱۲۸میلیارد تومان فراتر رود و از این محل، به درآمد ۱۰میلیارد تومانی دست یابد.

شایان ذکر است که در سال مالی۹۷ درآمد سود سهام این شرکت سرمایه‌گذار حدود ۱.۵میلیارد تومان بود.

چرخش

نکته جالب توجه در گزارش‌های "وبیمه" این است که پیش‌بینی شده در صورتی که سرمایه جدید وارد شرکت نشود، در دوره‌های آتی، زیان در صورت‌های مالی خواهد نشست اما؛ افزایش سرمایه موجب می‌شود روند سودآوری شرکت در مسیر صعود گام بردارد.

چرخش

بنابراین، باید "وبیمه" در سال‌های پیش‌رو وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت و بهتر از گذشته انتظارات سهامداران را برطرف خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر