بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
مسئول فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در گفتگو با بورس نیوز:

"کشف قیمت" و فرار نیروگاه‌ها از "بورس‌انرژی"

شنیده‌ها حاکی از آن است که صنایع بزرگ، باید برق مورد نیاز خود را از بورس انرژی خریداری کنند اما؛ برقی‌ها معتقدندکه خریداران کمی برق مورد نیاز خود را از بورس انرژی تامین می‌کنند بنابراین عرضه در بورس افزایش می‌یابد.  
کد خبر : ۱۹۸۸۰۰
 
بورس انرژی مزیتی به جز موضوع
در جهت تکمیل اطلاعات و سنجش صحت این موضوع، داود وحید، مسئول فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش به خبرنگار بورس نیوز گفت: اصلی‌ترین مسئله در بورس انرژی، بحث " کشف قیمت " بوده و زمانی که خریدی در بورس انرژی صورت می‌گیرد، قیمت شفاف و مشخص است.

فصل سرد و بالا رفتن میزان عرضه
وی ادامه داد: در شرایطی قرار داریم که به‌خصوص در فصل سرد، عرضه بر تقاضا پیشی خواهد گرفت مصرف کل کشور طبیعتا از میزان تولیدی، بیشتر خواهد شد؛ این امر موجب خواهد شد که تولیدکننده‌های برق (نیروگاه‌ها) برای فروش برق تخفیف‌هایی را در نظر گیرند و رقابت را در این بین ایجاد کنند و از طرف دیگر، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و این اتفاق مطلوب برخی نیروگاه‌ها نیست.

برخی نیروگاه‌ها تمایلی به افشای قیمت خود ندارند
مسئول فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش عدم کشف قیمت را استراتژی برخی نیروگاه‌ها عنوان کرد و افزود: وقتی شرکتی با قیمت مورد نظر خود برق را به فروش می‌رساند، برای کشف نشدن قیمت فروش خود علاقه‌ای به ورود در بورس انرژی نشان نمی‌دهد. 


قرارگرفتن در منطقه معاف ازمالیات 
وی به قوانین بورس انرژی اشاره و تصریح کرد: بورس انرژی یک وضعیت ریالی را مفروض کرده که براساس آن نیروگاه‌هایی که اقدام به فروش برق خود در بورس انرژی می‌کنند معادل ۲۵درصد از مالیات مرتبط با فروش برق در بورس انرژی را تخفیف می‌دهند.

وحید به نکته‌ای مهم در بحث مالیات اشاره کرد و افزود: برخی نیروگاه‌ها در مناطقی قرار دارند که معاف از مالیات هستند، بنابراین ورود به بورس مزیتی برای آن‌ها ندارد چراکه هم کشف قیمت صورت می‌گیرد و بحث مالیات نیز وجود دارد.
 
بورس انرژی مزیتی به جز موضوع

بورس انرژی مزیتی به جز موضوع مالیات را مفروض کند
مسئول فروش شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در پایان عنوان کرد: اگر بورس انرژی مزایای دیگری به جز موضوع مالیات را مفروض کند، باعث می‌شود که نیروگاه‌هایی که معاف از مالیات هستند هم برای خرید بورس انرژی را انتخاب کنند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در روز گذشته بورس انرژی اتفاق افتاد؛

دادوستد بیش از ۱۵ میلیون کیلووات برق

گرمای سود بر تن فولادساز جنوبی؛

"کاوه" به حاشیه امن می‌رود

افت ناچیزی که بر روی بیلت‌های این فولادساز هک شد؛

ادامه نزول قیمت‌ها در شمش فولاد شرکت "کاوه"

ارسال نظر