بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
 دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

"سنکرون برق" و ظرفیت خالی نیروگاه‌ها

عراق در حال بازسازی بوده و این بازسازی فعلا تقاضای برق را در این کشور افزایش داده بنابراین نیروگاه‌ها از این اتفاق منتفع خواهند شد، مشروط بر آنکه دولت عراق بودجه کافی برای تامین برق تخصیص دهد.
کد خبر : ۱۹۹۳۷۳

سنکرون برق، فرصتی برای استفاده از ظرفیت خالی نیروگاه ها

به گزارش بورس نیوز وزیر نیرو در مصاحبه روز گذشته خود با اعلام امضا تفاهمنامه همکاری توسعه همکاری‌های برقی با وزیر برق سوریه گفته: «همکاری‌های دو کشور برای بازسازی و توسعه صنعت برق سوریه و شامل احداث نیروگاه، خطوط انتقال، کاهش تلفات در شبکه برق سوریه و امکان اتصال برق دو کشور از طریق عراق است.

هدف ایران تبدیل شدن به هاب انرژی در منطقه بوده و این موضوع فقط با سنکرون شدن محقق نمی‌شود. ایران از امکان تبادل انرژی با همه کشورهای همسایه دارای مرز زمینی برخوردار است و حتی از طریق برخی کشورها امکان اتصال به همسایگان نیز وجود دارد . 

این دیدار منجر به طراحی برنامه سه‌ساله شد تا در عرصه‌های مختلف مانند ظرفیت‌‌سازی نیروهای انسانی، کاهش تلفات برق در شبکه توزیع، احداث نیروگاه‌ها و سنکرون کردن شبکه توزیع دو کشور همکاری صورت گیرد. اولویت وزارت نیرو در این سه سال انتقال دانش و تجربیات صنعت برق ایران به عراق و خودکفایی صنعت برق این کشور است. تا زمان نیاز عراق به واردات برق و در اندازه توان ، صادرات برق از ایران به عراق ادامه پیدا خواهد کرد.»

وزیر برق سوریه نیز با اعلام حضور ایران در بازسازی ۵۰ درصد شبکه برق گفته: «کمک ایران در بازسازی این شبکه مهم است.»
این اتفاقات می تواند برای صنعت نیروگاهی نیز خبر مثبتی باشد.

پرویز غیاث الدین دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: طرح سنکرون شبکه برق به معنای یکپارچه‌شدن شبکه برق و تبادل برق شبکه برق ایران با شبکه برق عراق و سوریه است؛ البته قبلا صادرات برق به عراق داشتیم، اما با این طرح، شبکه برق عراق و ایران یکپارچه خواهد شد.

وی ادامه داد: شبکه برق ایران هنوز به شبکه برق سوریه متصل نشده، اما قرار است از طریق شبکه برق عراق به شبکه برق سوریه متصل شویم.

غیاث‌الدین افزود: نیروگاه‌های برق در دوران غیر از پیک مصرف برق، ظرفیت خالی دارند و اگر طرح سنکرون برق با عراق و سوریه موجب افزایش تقاضای برق شود، خبر خوشی برای نیروگاه‌ها است.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان برق تصریح کرد: کشور عراق در حال بازسازی بوده و این بازسازی فعلا تقاضای برق را در این کشور افزایش می‌دهد؛ نیروگاه‌ها از این اتفاق منتفع می‌شوند، مشروط بر آنکه دولت عراق بودجه کافی برای تامین برق تخصیص دهد. البته بعد از بازسازی، نیاز این کشورها به برق ایران کاهش خواهد یافت و احتمالا ظرف ۵ سال آینده، نیازی به برق ایران نخواهند داشت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر