بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

پاشنه آشیل "صندوق‌های سرمایه گذاری"

" جذب سرمایه های خرد" وظیفه صندوق‌ها در "بورس" بوده تا سرمایه‌های خرد را جمع‌آوری کرده و به شکلی هدفمند و یکپارچه برای سرمایه‌گذاری آماده کنند اما؛ اطلاع‌رسانی صحیحی از صندوق‌ها برای سرمایه‌گذاران صورت نمی‌گیرد.
کد خبر : ۱۹۸۸۳۹
 
عدم آشنایی با صندوق‌های سرمایه گذاری عاملی به ضرر سهامدار
 
 
حمیدرضا طریقی مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام در گفت و گو با بورس نیوز، به اهمیت صندوق های سرمایه گذاری در این بازار اشاره کرد و گفت: مردم به سراغ صندوق های سرمایه گذاری نمی روند.

وی ادامه داد: وظیفه این صندوق ها " جذب سرمایه های خرد" بازار بوده و مهمترین کارشان این است که سرمایه های خرد را جمع آوری کرده و به شکلی هدفمند و یکپارچه برای سرمایه گذاری آماده کنند؛ اطلاع رسانی درست درخصوص صندوق ها صورت نمی گیرد.
 
صندوق ها درست معرفی نمی شوند
این کارشناس بازار سرمایه اطلاع رسانی و معرفی صندوق ها را نامناسب عنوان کرد و افزود: لازم است که الزاماتی برای تازه واردان بورسی تعیین شود. پیشنهاد می شود از خرید مستقیم افراد کداولی جلوگیری شده و این اقدام از طریق صندوق ها صورت گیرد، چرا که خریداران نوپا با اولین ریزش ، سهم خود را می فروشند و این بین خود سهامدار متضرر و بازار دچار مشکل می شود.

سازمان بورس یک است اساس نامه تنظیم کند
وی تنظیم یک اساس نامه از سوی سازمان بورس را راهکاری مناسب عنوان کرد و افزود: طبق این اساس نامه سهامدار تازه وارد به جای ورود مستقیم، از طریق صندوق سرمایه گذاری اقدام کرده و با آشنایی وارد بورس شود.

مدیرعامل کارگزاری مشاوران سهام یکی از مشکلات صندوق ها را عدم آشنایی عموم مردم بیان کرد و گفت: این صندوق ها تبلیغات ندارند، بعضا مستنداتی درباره کارگزاری ها ساخته شده اما طولانی و حوصله سربر است.
 
 
عدم آشنایی با صندوق‌های سرمایه گذاری عاملی به ضرر سهامدار
 
تبلیغات درست صدا و سیما به نفع سهامداران و بازار است
وی ادامه داد: اگر این تبلیغات کوتاه ، مختصر و کامل باشد به مراتب تاثیری بیشتر خواهد داشت تلویزیون در کانون خانواده های ایرانی قرار دارد اما؛ اشکال آنجاست که مردم راه های جایگزین برای آشنایی را اشتباه انتخاب کرده و به سراغ کانال های تلگرامی و راه های غیر منطقی دیگر می روند.

طریقی در پایان عنوان کرد: اگر تبلیغات دیداری و شنیداری صورت گیرد، تاثیری مثبت داشته و مردم با آشنایی و به صورت اصولی وارد بورس می شوند. بنابراین ضرری نه برای بازار و نه برای سهامدار اتفاق نخواهد افتاد. 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"بورس"در پی کسب اجازه برای "بانکی ها"

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دلایلی برای حمایت پاستور از "بورس"

مدیران صندوق سرمایه گذاری سرو مدبران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکردند:

"صندوق‌ها" و نهادهای متخلف

دبیرکل نهاد‌های سرمایه گذاری ایران درگفت و گو با بورس نیوز:

آرزوی بزرگ برای نهادهای ناظر "بورس"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ماشینچی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
کارشناس محترم متوجه این قضیه نشدن که دلسوختگان میخواهند از رانت خواری جلوگیری کنند ولی ایشان رسما از سازمان بورس مطالبه رانت میکند و آنهم از مسیر الزامات که تا کنون اعمال شده است مشخص نکردن ایشان از ضرری که به سهامداران تازه وارد شده ناراحت شده اند یا که نتوانستن از الزامات بهره ای ببرند آقای کارشناس بفرماید اصلاح مد نظر شما بجهت منافع سهامداران است یا صندوق