بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
ورود بلاک‌چین‌ها به صنعت نفت دور از ذهن نیست؛

نیاز به تغییر ذائقه مردم به سوی "صندوق‌های قابل معامله"

افرادی که قصد سرمایه‌گذاری داشته باید فرا گیرند که سرمایه‌گذاری در ETF «صندوق‌های قابل معامله» به نسبت خرید ارز و سکه، از جذابیت و سوددهی بالاتری برخوردار هستند.
کد خبر : ۱۹۸۶۴۴

نشست خبری کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت

به گزارش خبرنگار بورس‌نیوز ، سعید اسلامی بیدگلی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در نشست خبری کنفرانس توسعه نظام مالی در صنعت نفت اظهارکرد: ماجرای بلاک‌چین‌ها کمی فراتر از مساله رمز ارز‌ها بوده و چالش‌های فراوانی نیز پیرامون آن وجود دارد اما؛ امروز بلاک‌چین‌ها حتی از مساله فروش کالاها و کامودیتی‌ها در قالب محصولاتی که براساس این موضوع طراحی شدند نیز اهمیت پیدا کرده چراکه در بازار سرمایه نیز این موضوعات مطرح شده است.

وی ادامه داد: گروه‌هایی در کشور بر بلاک‌چین متمرکز شده و همکاری‌ها و راه‌حل هایی را در این کنفرانس نیز مطرح خواهد شد.

اسلامی بیدگلی تاکید کرد: مساله فقط درباره رمزارز‌ها نیست و ماجرای تکنولوژی بلاک‌چین هم می‌تواند مورد بحث قرار بگیرد و البته چالش‌هایی هم پیرامون آن وجود دارد.

در ادامه این نشست عبده‌تبریزی در خصوص شرایط فعلی اقتصاد و تغییرات قیمتی ارز و مسکن در شرایط فعلی کشور، اظهارکرد: هنگامی که پول جدیدی خلق می‌شود طبیعتا این نوع پول، بر دارایی‌های می‌نشیند اما این تغییر جهت به سمت دارایی‌های دیگر، اقدامی آسان نبوده چراکه جامعه عادت به پس‌انداز نوع دیگری دارد؛ برای مثال ذائقه جامعه به سوی پس‌انداز سکه بوده و این تغییر عادت مشکل زمانی و تغییرات ذائقه را به‌همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: باید اشاره داشت که حوزه نفت‌وگاز پتانسیل فراوانی برای ارائه نرخ سود بهتری از خود دارند تا این نرخ سود به تورم دامن نزند و بر صراحت آن، شکی نیست؛ نباید فراموش شود که بر صنایعی همچون هوایی و خودرو سخن نمی‌گوییم که حاشیه سود بسیار پایینی دارد.

عبده‌تبریزی تاکید کرد: صنعت نفت‌وگاز از حاشیه سود به‌مراتب خوبی برخوردار بوده و اگر بتوان بخشی از پس‌اندازها به سوی این روانه شود، طبیعتا ظرفیت‌های فراوانی برای جذب دارایی‌ها در این صنعت وجود خواهد داشت.

عضو سابق شورای عالی بورس، افزود: فرض کنید که دولت بنا دارد که ETF ایجاد کند و پالایشی‌ها را که ۲۰درصد بوده را در آن‌ ETF (صندوق قابل معامله) قرار دهد و این میزان را در بازار بفروشد؛ البته این طرح در مراحل مختلف هم‌اکنون در حال پیگیری است و باید صندوق های قابل معامله موفق شود؛ یعنی باید این طراحی دقیق انجام به‌نحوی عملیاتی شود که مردم در صندوق‌های قابل معامله در بازار مربوط به بخش نفت و گاز و پالایشی‌ها، سرمایه‌گذاری کنند و منتفع شوند.

وی تاکید کرد: مردم سرمایه‌گذار باید فرا گیرند که سرمایه‌گذاری در ETF به نسبت خرید ارز و سکه، از جذابیت سوددهی بالاتری برخوردار است.

 

ادامه دارد ...

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

پاشنه آشیل "صندوق‌های سرمایه گذاری"

عضو سابق شورای عالی بورس در گفتگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

کم‌کاری "دولت" در فرونشاندن عطش "کداولی‌ها"

ارسال نظر