بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: خودرو‌های بی‌کیفیت هرچه سریع‌تر باید از گردونه تولید خارج شده و برای جایگزین آن‌ها باید تمام ظرفیت‌های شرکت‌های توانمند در طراحی به کار گرفته شود.
کد خبر : ۱۹۸۸۵۵

خودرو‌های بی‌کیفیت باید از گردونه تولید خارج شوند

به گزارش بورس نیوز، سیدمهدی مقدسی دررابطه با توقف تولید ۴ خودرو در سال ۹۸ و ابتدای سال ۹۹ شامل سه نوع پراید و پژو ۴۰۵ اظهار کرد: انتظار ما برای صنعت خودرو ایجاد یک تحول بوده و بخش زیادی از این تحول شامل کیفیت است. با توجه به دغدغه و نگرانی‌های کارشناسان، تحلیلگران و حتی پلیس راهور دارند این است که برخی از خودرو‌ها حادثه‌آفرین بوده و باید این موضوع از چندسال قبل جدی‌تر پیگیری شود.


وی افزود: تصمیم وزیر صمت برای توقف تولید این خودرو‌ها یک حرکت مثبت و رو به جلو بوده که خیلی زودتر این اتفاق باید رخ می‌داد. اگر این اقدام عملیاتی شود آن را به فال نیک می‌گیریم که شروع یک حرکت ارزشمند به سمت ارتقا کیفیت تولید خودرو خواهد بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: خودرو‌های بی‌کیفیت هرچه سریع‌تر باید از گردونه تولید خارج شده و برای جایگزین آن‌ها باید تمام ظرفیت‌های شرکت‌های توانمند در طراحی به کار گرفته شود.


مقدسی تصریح کرد: شروع خودروسازی در کره جنوبی تقریبا همزمان با ایران بوده، اما چون به بخش طراحی و توسعه توجه ویژه کرد، توانست بخشی از بازار خودروی جهان را در اختیار گیرد و خودروی باکیفیت تولید و تعداد مشتریانش روز به روز بیشتر شود.

وی بیان کرد: همزمان با تحریم خارجی، باید تهدید‌های تحریمی را به یک فرصت منطقی اقتصادی تبدیل کنیم و با استفاده حداکثری از توان داخلی محصول با کیفیت تولید شود.


نماینده مردم اراک در خانه ملت گفت: صنعت خودروی کشور بیمار بوده و همه باید برای نجات آن کمک کنیم تا به یک وضعیت مناسب برسد و این تصمیم وزیر صنعت باید هرچه سریع‌تر عملیاتی شود قبل از اینکه تغییراتی در سیاست‌ها رخ دهد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر