بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:

طرح ساماندهی خودرو به سود یا ضرر مصرف کننده

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس فرد مخالف با طرح ساماندهی خودرو را به مناظره زنده تلویزیونی دعوت کرد و گفت: باید برای مردم شفاف شود که این طرح به سود یا ضرر مصرف کننده است.
کد خبر : ۱۹۸۰۸۲

طرح ساماندهی خودرو به سود یا ضرر مصرف کننده


به گزارش بورس نیوز، بهرام پارسایی درخصوص افزایش قیمت خودرو در بازار اظهار کرد: سال گذشته وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با حضور نمایندگان سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، سازمان تعزیرات حکومتی وعده دادند اگر به خودروسازان اجازه بدهند که تولیدات خود را ۵ درصد زیرقیمت بازار بفروشند می‌توانند آرام آرام بازار خودرو را ساماندهی کنند.

وی افزود: تمام صحبت‌ها و وعده‌های وزیر صمت در این کمیسیون اصل ۹۰ ثبت و ضبط شده و براساس وعده وزارت صمت، خودروسازان باید ابتدا، خودرو‌ها را ۵ درصد زیرقیمت بازار و در سپس ۱۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه می‌کردند واین روند باید ادامه پیدا می‌کرد تا بازار ساماندهی شود، در صورتی که مسئولان امر این سیاست را به درستی و با جدیت اجرایی می‌کردند حال قیمت خودرو نباید دوباره گران می‌شد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت ادامه داد: اراده‌ای برای مبارزه با این مافیا که حقوق مصرف‌کننده را تضییع می‌کنند، وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید با مدیران خودروسازی که در انجام تعهدات و وعده‌های خود کوتاهی می‌کنند، برخورد کند. سخنگوی دولت در نشست خبری خود اعلام می‌کند مدیرعامل یکی از خودروسازی‌ها به دلیل تخلفات برکنار شده که این امر نشاندهنده اوج سوءمدیریت و نبود نظارت بر زیرمجموعه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درباره بلاتکلیفی و معطل ماندن طرح ساماندهی صنعت خودرو خاطرنشان کرد: این طرح مدت زیادی میان کمیسیون صنایع و معادن مجلس و صحن علنی در رفت و آمد بود و در حال حاضر نیز میان شورای نگهبان و مجلس سرگردان است.

پارسایی هر فردی که با طرح ساماندهی خودرو مخالف است را به مناظره زنده تلویزیونی دعوت کرد و گفت: باید برای مردم شفاف شود که این طرح به سود یا ضرر مصرف کننده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر