بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

اقدام خوب استقلال بودجه از درآمدهای نفتی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی و استفاده از آن برای ایجاد زیرساخت‌ها اقدام خوبی بوده که می‌تواند در تکمیل طرح های عمرانی تاثیرگذار باشد.
کد خبر : ۱۹۸۸۵۶

لایحه بودجه ۹۹ از نگاه بهارستان‌نشین‌ها

به گزارش بورس نیوز، محمدحسین فرهنگی درباره حذف درآمدهای نفتی از هزینه‌های جاری کشور اظهار کرد: اگرچه باید بودجه کشور را از درآمدهای نفتی مستقل کرده و از این درآمد برای ایجاد زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده کرد اما معمولا در میانه راه مسیر بودجه را به سمت استفاده از درآمدهای نفتی در هزینه‌های جاری تغییر می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: مستقل شدن بودجه از درآمدهای نفتی و استفاده از آن برای ایجاد زیرساخت‌ها اقدام خوبی بوده که می‌تواند در تکمیل طرح های عمرانی تاثیرگذار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مطابق قانون برنامه ششم توسعه، بودجه باید بر مبنای عملکرد وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تنظیم شده و دولت ملزم به اجرای آن بوده اگرچه تاکنون گام‌هایی برای محقق کردن این امر برداشته شده اما کافی نبوده و بعید است که دولت در شرایط کنونی نیز بتواند آن را محقق کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در خانه ملت گفت: برنامه‌ریزی دولت برای ارائه نخستین لایحه بودجه دو سالانه کشور را باید مورد توجه قرار گیرد که این انتقاد به بودجه دوساله وارد است که از یک سو ارائه و بررسی بودجه دو سالانه مغایر با قانون اساسی بوده و از سوی دیگر این نوع بودجه تاثیر چندانی در دخل و خرج کشور ندارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت:

افزایش درآمد‌های مالیاتی دومین راهکاراصلاحات ساختار بودجه

رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری اتاق تهران:

چرا خام‌فروشی

کارشناس بازارهای مالی بیان کرد؛

علل رشد فزاینده نقدینگی در اقتصاد ایران

ارسال نظر