بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
افزایش سرمایه ۱۰ برابری "وزمین" از راه رسید؛

آورده سنگین "وزمین" برای اصلاح

بانک ایران زمین تصمیم دارد برای دومین بار از زمان تأسیس، نسبت به افزایش سرمایه اقدام کند اما؛ این بار بسیار سنگین.
کد خبر : ۱۹۸۸۶۰

آورده سنگین

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، "بانک ایران زمین" در نظر دارد سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومانی خود را با یک جهش بلند به ۴۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

البته باید توجه داشت که این افزایش سرمایه ۹۵۰ درصدی، طی سه مرحله به اجرا در خواهد آمد که در مرحله نخست، در سال جاری، سرمایه کنونی به ۱۴۰۰ میلیارد تومان (معادل ۲۵۰ درصد افزایش) خواهد رسید.

افزایش سرمایه ۱۰ برابری

این افزایش سرمایه قرار است تماما از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران انجام شود و هدف از آن، اصلاح ساختار سرمایه و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت عنوان شده است.

 

شایان ذکر است که "بانک ایران زمین" از بدو تأسیس در اسفند ماه سال ۸۹ تا به امروز تنها یک بار افزایش سرمایه داده که آن نیز از محل آورده نقدی بود.

افزایش سرمایه ۱۰ برابری

امید می‌رود با ورود سرمایه‌های جدید به این بانک، ساختار مالی اصلاح شود و شاهد رخداد‌های مثبت باشیم.

آورده سنگین

شایان ذکر است که یکی از معضل‌ها و مشکلات دست و پاگیر "وزمین" بحث انتقال موسسه مولی‌الموحدین بود که در وهله اول چیزی جز بدهی برای این بانک به همراه نداشته است. چرا که در ابتدا بدهی‌های این موسسه به "وزمین" منتقل شد و خبری از دارایی‌ها نبود. به تازگی در ۱۲ مرداد ماه سال ۹۸ بانک مرکزی تأییدیه انتقال دارایی‌های موسسه مولی‌الموحدین را به بانک "ایران زمین" داد که می‌تواند خبر خوبی برای سهامداران این بانک باشد.

حال «وزمین» می‌تواند با فروش دارایی‌های این موسسه اقدام به شناسایی سود و کسب درآمد کند که انتظار می‌رود نشانه‌های آن در گزارش دوره ۹ماهه سال جاری نمود پیدا کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر