بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس:

تزریق نقدینگی به صنعت خودرو راهگشا نیست

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس گفت: تزریق نقدینگی به صنعتی که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد نه تنها نمی‌تواند راهگشا باشد بلکه باتلاق مشکلات خودروسازی‌ها را عمیق‌تر می‌کند.
کد خبر : ۱۹۸۹۳۸

به گزارش بورس نیوز، بهرام پارسایی درباره تزریق نقدینگی به خودروسازان اظهار کرد: پیش از پرداخت تسهیلات بانکی به خودروسازان، هشدار‌هایی مبنی بر ناتوانی این شرکت‌ها در ساماندهی وضعیت بازار به مسئولان داده شد. تزریق نقدینگی به صنعتی که حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد نه تنها نمی‌تواند راهگشا باشد بلکه باتلاق مشکلات خودروسازی‌ها را عمیق‌تر می‌کند.

وی افزود: عمل نکردن خودروسازان به وعده هایشان مساله جدیدی نیست و مردم سال‌هاست با این موضوع سروکار دارند. در حال حاضر نیز که رئیس کل بانک مرکزی به توخالی بودن وعده خودروسازان اذعان کرده، باید فکری اساسی برای این صنعت کرد.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت ادامه داد: خودروسازان با لابی‌های بسیار در تلاش بودند از تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو جلوگیری کنند، اما قوه قضاییه و افکار عمومی از عملکرد این صنعت ناراضی هستند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: تسهیلات پرداختی بانک‌ها به خودروسازان خلاف قانون بوده و از آنجایی که زیان انباشته خودروسازان از سرمایه آن‌ها بیشتر است این شرکت‌ها ورشکسته محسوب می‌شوند؛ بنابراین هیچ بانکی اجازه پرداخت تسهیلات به آن‌ها را ندارد، اما لابی خودروسازان به راحتی موجب انجام اقدامات غیرقانونی می‌شود.


پارسایی دررابطه با مراودات مالی خودروسازان خاطرنشان کرد: یک شرکت خارجی در منطقه به عنوان شرکتی قطعه‌ساز پول کلانی از خودروسازان ایرانی دریافت کرده حال آنکه قطعه‌سازان بسیاری در داخل کشور وجود دارند که به دلیل پرداخت نکردن مطالبات ورشکسته شده یا ناچار به تعدیل نیرو شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: شرکت خارجی در ابتدا پول را دریافت می‌کرده و سپس قطعه را تحویل می‌داده حتی در برخی موارد این شرکت پول را دریافت کرده، اما قطعه را تحویل نداده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر