بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران تاکید کرد:

زمان نامشخص افزایش قیمت لبنیات

 تاکنون کارخانه‎ های لبنی درخواستی مبنی بر افزایش قیمت نداشتند، اما زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب جدید شیر خام را اعلام کند براساس آن قیمت فرآورده ‎های لبنی افزایش نمی ‎یابد، اما نمی‎ توان زمانی را برای آن اعلام کرد.
کد خبر : ۱۹۸۹۶۰

به گزارش بورس نیوز، رضا باکری دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران بیان کرد: مصوبه ستاد تنظیم بازار در 23 خرداد همچنان به قوت خود باقی است، افزایش مجدد قیمت لبنیات در بازار را برای این 14 قلم محصول رد میکنیم. سایر فرآورده ‎هایی که مشمول این قیمت گذاری نیستند به عبارتی در گروه 2 کالا قرار دارند براساس عرضه و تقاضا توسط کالا‎های لبنی قیمت‎ گذاری می‎ شوند.

وی اضافه کرد: طبق قانون انجمن وظیفه‌ ای در خصوص نظارت بر فرآورده‎ های لبنی ندارد مگر آنکه سازمان حمایت با انجمن صنایع لبنی قرادادی در این خصوص منعقد کند و وظایف انجمن را تفویض کند و در غیر این صورت سازمان حمایت موظف به رسیدگی به تخلفات کارخانه‌ های لبنی در خصوص گروه یک محصولات لبنی است.

وی افزود: خرید شیر خام با نرخ‎ هایی بالاتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار توسط کارخانه‎ های لبنی صورت گرفته لذا در نشستی که با اتحادیه دامداران داشتیم آن‎ها به سبب افزایش هزینه‎ های تولید خواستار افزایش مجدد قیمت شدند و بدین منظور قرار شد تا مدارک و مستندات لازم را به سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار ارائه دهند تا پس از بررسی و قیمت مصوب جدید صنایع لبنی آن را پرداخت خواهند کرد.

باکری تصریح کرد: تاکنون کارخانه‎ های لبنی درخواستی مبنی بر افزایش قیمت نداشتند، اما زمانی که ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب جدید شیر خام را اعلام کند براساس آن قیمت فرآورده ‎های لبنی افزایش نمی ‎یابد، اما نمی‎ توان زمانی را برای آن اعلام کرد.

 

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر