بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه تاکید کرد:

استقبال از معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالا

عرضه محصولات کشاورزی همچون پسته قطعا به شفافیت قیمت‌ها کمک کرده و موجب می‌شود محصولات با قیمت ارزان‌تری به دست مصرف‌کننده نهایی برسد؛ از این رو، ما هم از این روش‌های معاملاتی استقبال می‌کنیم.
کد خبر : ۱۹۹۰۴۶

 

استقبال از معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالا

به گزارش بورس نیوز، اسداله کارگر رییس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزیجات تهران در رابطه با عرضه محصولات کشاورزی جدید همچون پسته در بورس کالا بیان کرد: از هر روش جدید در عرضه محصولات کشاورزی که بر پایه فناوری و روش‌های نوین باشد، استقبال می‌کنیم.

کارگر افزود: اگر در بورس استاندارد‌های مشخصی تعریف شود که محصولات کشاورزی دقیقا بر اساس آن استانداردها، در این بازار پذیرش‌شده و به خریدار تحویل شود، نگرانی بابت خرید محصولات کشاورزی وجود ندارد و با توجه به تعریف استاندارد‌های مورد نیاز برای عرضه پسته، هر گونه نگرانی برای خرید از این بازار بدون نیاز به مشاهده محصول از نزدیک، بی‌مورد است.

وی ادامه داد: این روش‌های معاملاتی در بسیاری از کشور‌ها در حال اجراست و با توجه به اطمینان از کیفیت محصول تحویلی مطابق با خصوصیات و ویژگی‌های ارایه‌شده در بورس، خریداران به‌راحتی و بدون نیاز به مشاهده محصول اقدام به خرید از این بازار می‌کنند. برای مثال خرید پرتقال از ترکیه با این روش، تجربه شده و موفقیت آمیز هم بوده است.

کارگر توضیح داد: باید توجه داشت که تعریف استاندارد فقط به معنای عرضه محصولات درجه یک در بورس نیست و می‌توان محصولات کشاورزی با کیفیت‌های متفاوت را در این بازار عرضه کرد؛ مشروط بر آنکه محصول عرضه‌شده مطابق با استاندارد‌های تعریف شده باشد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزیجات تهران در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: عرضه محصولات کشاورزی همچون پسته قطعا به شفافیت قیمت‌ها کمک کرده و موجب می‌شود محصولات با قیمت ارزان‌تری به دست مصرف‌کننده نهایی برسد؛ از این رو، ما هم از این روش‌های معاملاتی استقبال می‌کنیم./ باشگاه خبرنگاران جوان

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر