بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

مردم با تورم صد در صدی مواجه هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در حالی برخی دولتمردان از گران کردن و سهمیه‌بندی سوخت سخن می‌گویند که مردم با تورمی صددرصدی روبرو هستند و قیمت کالا‌ها روز به روز در حال بالا رفتن است، همچنین هنوز تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از اقشار جامعه با یارانه ۴۵ هزار تومان زندگی را می گذرانند!
کد خبر : ۱۹۹۰۵۲

مردم با تورم صد در صدی مواجه هستند

به گزارش بورس نیوز، سید ناصر موسوی لارگانی درخصوص احتمال سهمیه بندی بنزین و کمبود بنزین سوپر در کشور، اظهار کرد: مقایسه یکجانبه ایران با کشور‌های دیگر از نظر قیمت سوخت درست نیست بنابراین باید علاوه بر مقایسه قیمت سوخت میان دو کشور، درآمد مردم آن‌ها را نیز مقایسه کرد، آیا درآمد ماهانه کارمندان و کارگران ایرانی با آلمانی یا کانادایی و حتی کشور‌های اطراف قابل مقایسه است؟

وی افزود: در حالی برخی دولتمردان از گران کردن و سهمیه‌بندی سوخت سخن می‌گویند که مردم با تورمی صددرصدی روبرو هستند و قیمت کالا‌ها روز به روز در حال بالا رفتن است، همچنین هنوز تعداد قابل‌ملاحظه‌ای از اقشار جامعه با یارانه ۴۵ هزار تومان زندگی را می گذرانند!

نماینده مردم فلاورجان در خانه ملت ادامه داد: کشور ماه زمانی واردکننده بنزین بود و بابت این مساله مورد تهدید‌های مختلف قرار می‌گرفت، اما در حال حاضر به مرحله صادرات رسیده‌ایم.

موسوی لارگانی در رابطه با کمیابی قیمت بنزین سوپر در جایگاه ها بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت بنزین سوپر از دیگر انواع آن بالاتر است صادراتش نیز بیشتر بوده بنابراین ابتدا باید مصرف داخلی تامین شود و سپس به صادرات اقدام کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت نفت باید کمبود بنزین سوپر را در داخل کشور جبران کنند و اولویت خود را در تولید و توزیع تامین نیاز داخلی قرار دهند. 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر