بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
نیمه جذاب این پذیرنده در راه است؛

پذیرش بالای درآمد در "آپ"

آپ برآورد کرده در ۶ ماهه دوم سال وضعیت بهتری داشته باشد و در پایان سال، رشد ۲۷ درصد درآمد‌ها را به واقعیت بدل کند.
کد خبر : ۱۹۹۱۹۳

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، نیمه اول ۹۸ برای شرکت «آسان پرداخت پرشین» با نیمه اول ۹۷ تفاوت چندانی نداشت و با تفاوتی بسیار جزئی، ۶۰۱ ریال سود برای هر سهم خود کنار گذاشت.

پذیرش بالای درآمد در

در این مدت توانسته اندکی بیش از ۲۴ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرد که ۲ هزار میلیارد ریال بیش از ۶ ماهه نخست سال گذشته است.

"آپ" برآورد کرده در ۶ ماهه دوم سال وضعیت بهتری داشته باشد و با کسب درآمد ۳۶ هزار میلیارد ریالی، جمع کل درآمد‌های عملیاتی خود را به رقم ۶۱ هزار میلیارد ریال نزدیک کند. در صورت تحقق چنین رقمی، رشد ۲۷ درصد درآمد‌ها در پایان سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به وقوع خواهد پیوست.

بر اساس آخرین صورت‌های مالی منتشر شده از سوی شرکت‌های حاضر در گروه رایانه، "آپ" بیشترین درآمد فروش را در اختیار دارد. البته باید توجه داشت که گزارش‌های دوره‌ای برخی شرکت‌ها هنوز منتشر نشده است.

حاشیه سود عملیاتی این شرکت چندان بالا نیست و در گزارش اخیر در رقم ۷ درصد قرار داشت. هر چند که در سال جاری "آپ" اقدام به تعدیل نیرو‌های عملیاتی و غیرعملیاتی خود کرد و از ۶۱۷ به ۵۱۶ نفر کاهش پرسنل داشت اما؛ آن چه که بیش از همه هزینه‌ها را بالا برده، مواد اولیه مصرفی است.

بر اساس آمار‌های موجود، "آپ" رتبه چهارم را در بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات PSP دارد و سهمی در حدود ۱۴ درصدی از تعداد تراکنش‌ها کسب کرده است. از نظر مبلغ تراکنش ضمن قرار گرفتن در رده سوم، ۱۳ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

پذیرش بالای درآمد در

در بین ۱۵۰ شرکت پذیرنده جهان، این شرکت حائز رتبه ۳۳ در سال ۲۰۱۸ شده بود و نسبت به سال ۲۰۱۷ صعود ۹ پله‌ای را تجربه کرد.

"آپ" در بازار سهام نیز عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته است و در ۴ سال حضور در بازار سرمایه، ۳ دوره را با ثبت بازدهی به پایان رسانده است. در مجموع، این سهم در مدت سپری شده از سال جاری به بازدهی ۲۶ درصدی رسیده؛ هر چند که برهه‌ای از زمان بیش از ۵۰ درصد رشد قیمت را تجربه کرده بود و اکنون تحت تأثیر جو منفی و هیجانی بازار، بخشی از بازدهی خود را از دست داده است. انتظار می‌رود با شروع رالی صعودی بعدی بازار سرمایه، این سهم بخشی از ارزش از دست رفته به سرعت بازگردد.

پذیرش بالای درآمد در

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گام به گام به سوی پیش‌بینی‌ها؛

اعتبار "آپ" بالا رفت

تداوم یکه‌تازی «پرداخت» با شاپرک؛

«رکیش» جای «رتاپ» را گرفت

با تمرکز «آپ» بر تجارت الکترونیک رخ خواهد داد؛

تغییرات نوآورانه و‌ موثر در حوزه پرداخت

نگاهی به آخرین شماره نشریه نیلسون ریپورت؛

جایگاه PSP های ایرانی در جهان

ارسال نظر