بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حفاظت از اموال و دارایی‌های مشتریان یکی از وظایف اصلی بانک‌ها بوده و افزایش سرقت‌های بانکی به صورت الکترونیکی در این شرایط به هیچ وجه قابل پذیرش نیست هرچند که مردم نیز باید نکاتی را رعایت کنند.
کد خبر : ۱۹۹۲۱۹

حفاظت دارایی‌های مشتریان از وظایف اصلی بانک‌ها

به گزارش بورس نیوز، شهاب نادری درباره افزایش سرقت‌های اینترنتی در چند ماه گذشته، اظهار کرد: متأسفانه می‌بینیم که میزان سرقت از حساب‌های بانکی در حال افزایش بوده و این موضوع برای مردم و مشتریان بانک‌ها ایجاد نگرانی کرده است.

وی افزود: مالباختگان بعد از مراجعه به پلیس فتا و طرح شکایت از سارقان، به بانک‌ها مراجعه کرده اند تا هویت حساب‌های سارقان مشخص شود، اما بعد از بررسی حساب‌های مذکور، مشخص شده که اسامی و اطلاعات صاحبان حساب‌ها جعلی است.

نماینده مردم اورامانات در خانه ملت ادامه داد: جعلی بودن اسامی و اطلاعات صاحبان برخی حساب‌های بانکی واقعا تعجب‌آور است، زیرا بانک‌ها در زمان افتتاح حساب ها، از افراد کارت ملی و شناسنامه طلب کرده و اثر انگشت فرد افتتاح‌کننده حساب ثبت می‌شود، حال مشخص نیست که چگونه اسامی برخی افرادی که پول مربوط به عابر بانک شخصی که مورد سرقت قرار گرفته جعلی از آب در می‌آید یعنی یک نفر نامشخص صاحب حساب بانکی بوده که پول واریز به حسابش شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: حفاظت از اموال و دارایی‌های مشتریان یکی از وظایف اصلی بانک‌ها بوده و افزایش سرقت‌های بانکی به صورت الکترونیکی در این شرایط به هیچ وجه قابل پذیرش نیست هرچند که مردم نیز باید نکاتی را رعایت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد:بانک ها، پلیس فتا، دستگاه قضا، سازمان بازرسی و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید هماهنگ‌تر به پرونده افزایش سرقت‌های اینترنتی ورود کنند و با متخلفان و قانون شکنان برخورد جدی کنند و نباید پیشگیری و ارتقا سرعت عمل مقابله با سرقت‌های اینترنتی افزایش یابد.

نادری گفت: بانک‌ها باید برای ایمن‌سازی بستر و مسیر تبادلات بانکی اقدام کنند، زیرا افزایش و گستردگی سرقت‌های اینترنتی موجب بی اعتمادی مردم و مشتریان خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر