بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رعایت جانب احتیاط از سوی فعالان بازار

مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: قرار گرفتن در شرایط تعادل بعد از منفی‌های چند روز اخیر، نشان از حساسیت "بورس" دارد.
کد خبر : ۱۹۹۳۳۱
 
جانب احتیاط از سوی فعالان بازار رعایت شود
 
فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در ارزیابی بازار سرمایه به بورس‌نیوز گفت: نقطه تعادل بازار را می‌توان از طریق عرضه و تقاضا که ذات بازار را تشکیل می‌دهد، به دست آورد. 

وی ادامه داد: در واقع این نقطه تعادل، تابعی از بحث‌های مولفه‌های اثرگذار در وضعیت سیاسی و اقتصادی است.

این کارشناس بازارسرمایه، عامل اقتصادی را به نسبت عوامل سیاسی، مهم‌تر دانست و افزود: تحلیل راحت‌تری می‌توان از عامل اقتصادی بیان کرد، همچنین گمانه‌هایی به صورت شایعه در خصوص تامین کسری بودجه دولت و گشودن باب دریافت مالیات از حوزه مختلفی، چون سود سپرده بانکی و ارزش افزوده دارایی فعالان بازار‌سرمایه به گوش رسیده که به نظر بی‌تاثیر نیست.

وی تصریح کرد: حتی اگر این موضوع به عنوان شایعه قلمداد شود اما؛ ورود به تحلیلی این‌چنینی از سوی مقام تصمیم‌گیر در حوزه اقتصادی و یا طرح موضوع تامین مالی از طریق فروش اوراق یا سهام از بازار سرمایه، در طبیعی‌ترین حالت به شکل عرضه‌های روی میز جلوه خواهد کرد که باید جانب احتیاط از سوی فعالان بازار رعایت شود.

این کارشناس بازار سرمایه به تعادل بازار در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و افزود: قرار گرفتن در شرایط تعادل بعد از منفی‌های چند روز اخیر، نشان از حساسیت بازار دارد و باید در ارسال پیام یا مطالبی که اثر منفی بر بورس و بازارسرمایه خواهد گذشت جانب احتیاط رعایت شود. 

وی شرایط بازار را ناشی از مسائل ذکر شده دانست و عنوان کرد: اگر تردیدی در خصوص حذف یارانه، افزایش نرخ حامل‌های انرژی، افزایش مالیات و تعرفه‌های واردات و صادرات تا بیش از این مطرح نبوده اما؛ خود به خود قوه و بینه اقتصادی دولت به این شکل جلوه می‌کند که تمامی نکات در جهت جلوگیری از کسری بودجه، طرح موضوع شده است. 

مدیرعامل کارگزاری بانک دی در توضیح صریح‌تر این مطلب اظهار داشت: مقایسه آمار سه ماهه و ۶ماهه شرکت‌ها حاکی از کاهش حاشیه سودی است که در گزارش‌های سه ماهه آمده و نشان از اتفاقی منطقی است چراکه به مرور زمان حاشیه سود شرکت‌ها بعد از افزایش نرخ‌های متاثر از افزایش ارز تا حدودی متعادل خواهد شد. 

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: بنابراین انتظاراتی که در قیمت سهام دیده می‌شود مقداری کاهش پیدا کرده و طبیعتا از سوی تحلیلگران و فعالان بازار عرضه خواهد شد اما؛ هیچ گونه تردیدی وجود ندارد که بازار سرمایه و بورس بهترین گزینه برای گسیل نقدینگی و سرمایه راکد آحاد مردم و فعالان اقتصادی است.

آقابزرگی در پایان عنوان کرد: هیج کس این انتظار را ندارد که با شرایط حال حاضر و ثبات، شیب صعودی معادل شش ماهه اول سال ۹۸ تجربه شود اما؛ روند کلی رو به بالا پیش بینی می‌شود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۵
سلام ببینید شفافیت ومالیات کرفتن از مسکن وغیره کاروبار رباخوارها ونزول خوارها که بای ثابت فساد وتورم ونفوذیها هستند به خطر افتادهاست الان این نفوذیها که با رباخواری ونزول خواری درچهل سال کذشته توانستهاند نفوذیهای زیادی در قذرت اداری ومجلس فراهم کنند وزارت اطلاعات با این عناصر برخورد شدید باید انجام دهد این نزول خوارها ورباخواراه حالا که دارند به خطر میافتند وباشنه اشیل نفوذیها ودوتابعیتیها با شفاف سازی نابوذ میشوند میخواهند از اهرمهای فاسد وبه ظاهر حق مالیاتی اخلال واشوب بربا کنند هوشیاری وزارت اطلاعات کجا هست حتما این نفوذیها در وزارت اطلاعات هم نفوذ خوبی دارند هرجند وزارت اطلاعات بازیجه موساد هست