بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

شارژ بازار با کمک تجدید ارزیابی‌ها

لایحه بودجه کم کم ارایه خواهد شد و به نظر می رسد باید منتظر تاثیر مواردی مانند نرخ ارز و حامل های انرژی و... در لایحه بودجه بر روند قیمت سهم ها باشیم.
کد خبر : ۱۹۹۴۱۷

شارژ بازار با کمک تجدید ارزیابی ها

به گزارش بورس نیوز، بازارسرمایه امروز کمی سبز شده و رشد اندکی در شاخص کل مشاهده می‌شود. گروه خودرو اما بر مدار اقبال قرار گرفته و سهم خودروسازان با فشار تقاضای خرید مواجه است.

مریم نصر کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار بیان کرد: بازارسرمایه در سال جاری، رشد قابل توجهی داشته؛ اما نزول هم در این شرایط توجیه ندارد؛ لایحه بودجه به‌زودی ارائه خواهد شد و به نظر می‌رسد باید منتظر تاثیر مواردی مانند نرخ ارز و حامل های انرژی و ... در لایحه بودجه بر روند قیمت سهم‌ها باشیم.

وی افزود: دیگر نمی‌توان به سهم‌های بازارسرمایه، نگاه گروهی داشت و پیش‌بینی کرد که یک گروه روند صعودی یا نزولی را طی خواهد کرد؛ معتقدم مهم‌ترین عامل اثرگذار بر روند قیمت سهم‌ها، افزایش‌سرمایه شرکت‌ها از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهد بود و سهم هر شرکتی که به‌طور جدی برنامه افزایش‌سرمایه از این محل را در دستور کار دارد، پتانسیل رشد خواهد داشت.

این فعال بازار سرمایه در پاسخ به این سؤال که «آیا باید سهم‌های عرضه‌اولیه را زمانی که سهم روند نزولی به خود می‌گیرد، عرضه کرد؟» گفت: سهم‌های عرضه اولیه شده معمولا چند روزی رشد می‌کنند و بعد از آن منفی می‌شوند اما؛ این بدان معنا نیست که سهم عرضه‌اولیه شده، بعد از منفی‌شدن قیمت، دیگر پتانسیل رشد ندارد.

نصر افزود: نکته اینجاست که عرضه‌های اولیه، حجم اندکی داشته و نگهداری سهم‌های عرضه‌اولیه با مبالغ پایین در پرتفوی سرمایه‌گذاران، می‌تواند از تمرکز سرمایه‌گذاران بکاهد و به نظر می‌رسد یکی از دلایل فروش سهم‌های عرضه‌اولیه همین باشد؛ البته در بعضی عرضه‌های اولیه هم قیمت سهم بالا بوده و نگهداری سهم به قصد کسب بازدهی بالاتر چندان جذاب نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز عنوان کرد:

رشد بعدی شاخص تا مرز ۳۶۵ هزار واحد

قطار افزایش سرمایه به ایستگاه ساوه رسید؛

"خفنر" در زمین تجدید ارزیابی

آیا یک تکذیبیه دیگر در راه است!

ورود ممنوع در کوی بانک‌ها به کدامین دلیل؟!

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

بهبود جو روانی و گسترش دامنه تقاضا

ارسال نظر
نظرات بینندگان
akbar
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
تو رو خدا برین به این ها بفهمانین افزایش سرمایه از محل مازاد به ضرر شرکته شرکتی همین حالا بالا تر از ارزش ذاتیش معامله میشه چرا بیخود بادش میکنین که بعد افزایش سرمایه درگیر مشکلات مالی عدیده بشه و قیمت به ارزش روز بعد از افزایش سرمایه هم نیرزد لطفا بیخودی بازارو بادش نکنین {ایران خوردو را بیخود گرونش نکنین این شرکت داره خودرو 405 را از خط تولید خارج میکند نابود میکنید سرمایه مردم را در رکود}