بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در گفتگو با بورس نیوز:

موضوعی تکراری و هیجان سهامداران

خبر بررسی های بانک مرکزی در خصوص نحوه درج ارزیابی بانک ها عاملی درجهت رفتارهای هیجانی بازار امروز است.
کد خبر : ۱۹۹۵۴۸
هیجانی رفتار نکنید
محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل تامین سرمایه تمدن در گفتگو با بورس نیوز گفت:بازار سهام روز جاری تا حد زیادی تحت تاثیر خبر "بررسی‌های بانک مرکزی در خصوص نحوه درج ارزیابی بانک‌ها" قرار گرفت.

وی ادامه داد: البته این موضوع می‌تواند بر چند بانک و چند شرکت از بازارسهام در صنعت بانکی را فقط متاثر کند و تاثیر تصمیم گیری بانک مرکزی در این رابطه بر کل بازار را می‌توان نوعی بیش واکنش بازار نسبت به اخبار عنوان کرد.

نایب رئیس هیات مدیره شرکت بورس به موضوع " تجدید ارزیابی " اشاره داشت و گفت:طی یکسال گذشته موضوع تجدید ارزیابی شرکت‌ها چندین بار مورد بحث قرار گرفته و موضوعی جدید نیست. 

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد واکنش‌ها در شرایط فعلی که بازار در حال رسیدن به ثبات بود، در اصل واکنش به خبری بود که ابعادی گسترده نداشته است.
 
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن تصریح کرد: چند نکته در این خصوص لازم به ذکر است، نکته اول آن است که بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌ای برای تجدید ارزیابی نداشتند و "شرایط"، "بازدهی" و "EPS "کاملا توجیه کننده قیمت آن‌ها بود و نکته‌ای وجود نداشته که خبر امروز بر شرایط آن‌ها تاثیر گذار باشد. 

وی افزود: نکته دوم به شرکت‌هایی مربوط است که تجدید ارزیابی دارایی را در صنایع مختلف در دستور کار خود قرار داده اند که اصلا به مصوبه امروز ارتباطی ندارد. همچنین دارایی‌های موجود در ترازنامه شرکت، با در نظر گرفتن تورم، به زعم سرمایه گذار ارزشمند و محل تصمیم گیری و تمرکز وی بوده، ضمن آنکه تجدید ارزیابی فرآیندی در جهت شفاف سازی موضوع از دیدگاه حسابداری قلمداد شده است.

خواجه نصیری در پایان اظهار داشت: اساسا مبنای تصمیم گیری ارزشمندی دارایی ترازنامه شرکت‌ها کماکان به قوت خویش باقی است؛ بنابراین از تمامی سرمایه گذاران خواهشمندیم در زمان سرمایه گذاری با تمرکز بر صنعت شرکت‌های مد ظرشان، در خصوص پرتفوی خود تصمیم گیری کرده و از انتخابات هیجانی یا شرایطی که روند بلند مدت و یا تحلیل‌های عمیق را تحت تاثیر قرار می‌دهد جلوگیری کرده و بر تحلیل‌های دقیق‌تر تمرکز داشته باشند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اظهارنظر قبل از قطعیت، ممنوع!

دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

بُعد وارونه تجدید ارزیابی‌

ارسال نظر