بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" و سازوکار مجهول!

سهام عدالت و ارزندگی شرکت‌هایی که در لیست این سهام قرار دارند امری مشخص است اما؛ طی سال‌های اخیر ساز و کار آن برای هیچ کس هویدا نشده به طوریکه نمی‌توان ارزیابی مشخصی برای تحلیل این سهام اجرا کرد.
کد خبر : ۲۰۱۶۵۴
 
 
مهدی حیدرزاده، مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا در خصوص سهام عدالت و ارزندگی شرکت‌هایی که در لیست این سهام قرار دارند به بورس نیوز گفت: "سهام عدالت" سهامی ارزنده و مناسب بوده اما؛ سازوکار آن تقریبا برای هیچکس هویدا نشده و دستورالعملی مشخص برای آن که بتوان تحلیلی برآن داشت وجود ندارد.

این کارشناس بازارسرمایه با اشاره به عدم واگذاری این سهام توسط دولت عنوان کرد: موضوع مهم نداشتن سازوکار مناسب است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود دولت صندوق را در اختیار مردم قرار داده و صندوقی بزرگ با عنوان "صندوق سرمایه گذاری مشترک سهام" ایجاد کند یا به تعداد استان‌ها این صندوق ایجاد، واحد آن‌ها خرید و فروش شده و دیگر وارد بورس اوراق بهادار نمی‌شوند.

مدیرعامل کارگزاری مدبرآسیا در خصوص سودسازی این سهام اظهار داشت: وقتی شخصی دارای سهام عدالت است، به دلیل مناسب بودن پرتفو صندوق‌های این سهام، اهالی بازار اقدام به خرید آن نموده و اتفاقات خوبی در بازار رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: با این اتفاق بخشی از سهام که تقریبا بلوکه شده، در جریان و چرخه فروش و بازی بازارقرار گرفته، حجم معاملات افزایش یافته و بازار گسترش می‌یابد.

حیدرزاده در پایان عنوان کرد: حتی اگر صندوق‌ها تمایل به انجام هیچ فعالیتی نداشته و اقدام به صادر یا ابطال یونیت کنند، بازهم بیکار نبوده و فعال هستند و امید می‌رود که بازار حرکت طبیعی خود را حفظ کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"سهام عدالت" یتیمی که متولی ندارد

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بی‌اهمیتی "سهام عدالت" برای دولتی‌ها

مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در گفتگو با بورس نیوز:

"بورس" تنها مسیر نقدشوندگی "سهام عدالت"

کارشناسان در گفتگو با بورس نیوز تشریح کردند:

"سهام عدالت" و تابلوی فروش ممنوع

ارسال نظر