بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
مدیرعامل شرکت کارگزاری ساوآفرین:

تامین مالی کماکان حول محور بانک‌ها

مدیرعامل شرکت کارگزاری ساوآفرین گفت: مهمترین عملکرد بازار سرمایه تامین مالی است. با این که از سال‌های گذشته روش‌های تأمین مالی اقتصاد ما همچنان حول محور بانک هاست، اما در سال‌های اخیر تامین مالی از طریق بازار سرمایه رشد قابل ملاحظه‌ای یافته است.
کد خبر : ۱۹۹۷۸۰

تامین مالی از طریق بازار سرمایه رشد قابل ملاحظه‌ای یافته است

به گزارش بورس نیوز، مهدی لاری، درباره حرکت بازار در این روز‌ها اظهار کرد: همچنان به مردم توصیه می‌کنم بازار سرمایه را به عنوان بهترین و سودآورترین بازار، انتخاب کنند و با آموزش دقیق از طریق دوره‌های آموزشی، ریسک موجود، را کم کرده و بدون هیجان وارد بازار شوند. همچنین می‌توانند به کمک شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری و سبدگردان، از مزایای این بازار بهره‌مند شوند.

وی افزود: شاهد بودیم که در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری تمام صنایع و شرکت ها، صنایع سودساز و صنایعی که با مشکلاتی همراه بودند، با رشد قیمت سهام همراه شدند. اما پیش‌بینی این است که هر چه به پایان سال نزدیک‌تر می‌شویم، بیشترین رشد را در صنایع بنیادین و صنایعی که سود با کیفیت‌تری می‌سازند، خواهیم دید.

مدیرعامل شرکت کارگزاری ساوآفرین ادامه داد: به این ترتیب مقداری از هیجانات بازار کاسته می‌شود. البته مطمئنا برخی از خبر‌ها مانند تجدید ارزیابی دارایی‌ها و خبر‌های موقتی این‌چنینی می‌تواند رشد‌های موقتی را برای بازار به وجود می‌آورد، اما به سهامداران تازه‌وارد توصیه می‌کنیم که به سهام شرکت‌های بنیادین و صنایع مادر وارد شوند تا بتوانند در فصل مجامع از سود این شرکت‌ها بهره‌مند شوند.

لاری دررابطه با تحولات بین‌المللی و آثار آن بر بازار سرمایه بیان کرد: یک سال و نیم پیش که امریکا از برجام خارج شد، شوک تورمی به دلار و بقیه بازار‌ها به طور موازی وارد شد. اما در حال حاضر ریسک سیاسی به معنای خبر مشابه برجام وجود ندارد تا به ضرر بازار تمام شود. به جز اخباری که از تعرفه‌های تجاری کشور‌های قدرتمند و کامودیتی‌محور منتشر می‌شود و می‌تواند بر نرخ‌های تمام شده و صادراتی شرکت‌ها اثرگذار باشد، اخبار دیگر بر بازار ما تأثیر خاصی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کارگزاری ساوآفرین گفت: مهمترین عملکرد بازار سرمایه تامین مالی است. با این که از سال‌های گذشته روش‌های تأمین مالی اقتصاد ما همچنان حول محور بانک هاست، اما در سال‌های اخیر تامین مالی از طریق بازار سرمایه رشد قابل ملاحظه‌ای یافته است. در این بین، کمک مجلس از طریق تصویب قوانینی می‌تواند موثر باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاونت حقوقی سازمان بورس در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

افزایش عدالت در "بورس"

کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با بورس نیوز تشریح کرد:

سهامداران با عینک "بنیادی" وارد گود معامله شوند

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اظهارنظر قبل از قطعیت، ممنوع!

نهادهای ناظر بورس دست‌به‌کار "شفافیت" شوند؛

موج بلاتکلیفی و سردرگمی در گروه بانکی‌ها

ارسال نظر