بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت:

همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و اعتبار ۱۵ تا ۲۰ هزارمیلیاردی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها هرساله نیاز به اعتبار حداقل ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومانی دارد، اما دولت همیشه میزان کمی را در لایحه بودجه در نظر می‌گیرد.
کد خبر : ۲۰۰۰۵۲

همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و اعتبار ۱۵ تا ۲۰ هزارمیلیاردی

به گزارش بورس نیوز، رسول خضری درباره آخرین وضعیت طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرد: این موضوع یکی از محوری‌ترین بحث‌های کمیسیون اجتماعی مجلس بوده که در دستور کار کمیسیون بوده و جلسه‌ای متشکل از صندوق‌های بازنشستگی کشوری و تامین اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی افزود: به نظر ما بازنشسته، بازنشسته است و فرقی ندارد که در چه سالی بازنشسته شده و کسی که ۱۰ سال پیش بازنشسته شده است نباید میزان حقوق دریافتی‌اش با کسی که به تازگی بازنشسته شده فرقی داشته باشد. در حال حاضر برخی اشخاصی که ۱۰ سال پیش با مدرک لیسانس بازنشسته شده حدود یک سوم حقوق فردی را با همان مدرک و رتبه شغلی دریافت می‌کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها هرساله نیاز به اعتبار حداقل ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومانی دارد، اما دولت همیشه میزان کمی را در لایحه بودجه در نظر می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تعداد بازنشستگان کشور حدودا بالای ۴ میلیون نفر بوده که از نظر معیشتی در فشار هستند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در خانه ملت تصریح کرد: افرادی که کمتر از ۳ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند زیر خط فقر هستند. این افراد در اولویت هستند و نباید به هیچ عنوان یارانه‌شان قطع شود.

وی تاکید کرد: در وضعیت موجود بیشتر از هر زمان دیگری می‌طلبد که صندوق بازنشستگی کشوری فرد قوی و کارآمد را به عنوان رییس انتخاب کند و باید به زودی تعیین تکلیف شود تا از حالت سرپرستی خارج شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: یکی از درخواست هایمان از وزیر محترم کار این است که قبل از اینکه لایحه بودجه به مجلس ارسال شود این موضوع را تعیین تکلیف کنند.

خضری گفت: نباید امسال به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نگاه کلیشه‌ای داشت و بایستی صددرصد اعتبارات را برای عملی شدن این موضوع لحاظ کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر