بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس:

نظام پرداخت در ایران ایرادات بسیاری دارد

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس گفت: نظام پرداخت در ایران ایرادات بسیاری دارد. برابری حقوق، مدرک و تجربه (برابری افقی و عمومی)، تامین اجتماعی، حق اظهارنظر و رعایت جایگاه و منزلت شغلی، 4 پایه کار شایسته محسوب می شوند که اگر تمامی این موارد رعایت و اجرا شود رضایت نیروی انسانی را در پی دارد که این موضوع باعث تولید خدمت و کالای ناب می‌شود.
کد خبر : ۲۰۰۳۴۵

نظام پرداخت در ایران ایرادات بسیاری دارد

به گزارش بورس نیوز، هادی قوامی درخصوص موانع اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: همسان‌سازی حقوق را می توان این طور تعریف کرد که برابری افقی و عمودی انجام شود. در واقع یک فرد با مدرک کارشناسی و سنوات مشخص در هر سازمان با فرد دیگری با همین شرایط در سازمان دیگر بازنشسته شده است، شرایط مساوی داشته باشد.

نماینده مردم اسفراین در خانه ملت افزود:علاوه بر مشکلات در زمینه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در حال حاضر تفاوت بسیاری نیز میان حقوق نیروهای شرکتی و قراردادی وجود دارد و حتی در برخی از سازمان‌ها نیروها با سابقه کمتر حقوق چندین برابری از افراد با سابقه دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: نظام پرداخت در ایران ایرادات بسیاری دارد. برابری حقوق، مدرک و تجربه (برابری افقی و عمومی)، تامین اجتماعی، حق اظهارنظر و رعایت جایگاه و منزلت شغلی، 4 پایه کار شایسته محسوب می شوند که اگر تمامی این موارد رعایت و اجرا شود رضایت نیروی انسانی را در پی دارد که این موضوع باعث تولید خدمت و کالای ناب می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم بین کرد: خارجی‌ها و داخلی‌ها از تولید خدمت و کالا ایرانی بیزار هستند زیرا کار به صورت شایسته صورت نمی‌گیرد. به‌عنوان مثال مردم خودروی صفر را خریداری می‌کنند اما در همان ابتدا یک قطعه آن خراب می‌شود زیرا نیروها به دلیل تاثیرات تبعیض، کار شایسته تحویل نمی‌دهند و با خود می‌گوید چرا من با مدرک و سابقه بالاتر از همکار خود با درجه کمتر حقوق کمتری دریافت می‌کنم.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس گفت: مجلس هر سال بودجه‌ای را برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و عبور از این مشکلات در نظر می‌گیرد تا حجم اعتراض نیروها کاسته شود و به‌ یقین به اعتراضات مردم پاسخ خواهیم داد هر چند یک دست صدا ندارد و به تنهایی نمی‌تواند جوابگو بود.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر