بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
تحقق سودی ۱۹۵ ریالی از سهمی با قیمت بیش از ۳۰.۰۰۰ ریالی؛

استدلال سرمایه‌گذاران از خرید سهام بی ارزش چیست

علیرغم رشد نرخ‌های فروش و مجموع درآمد‌های این شرکت، افزایش در حدود ۳۹ میلیارد ریالی هزینه‌های فروش عمومی و اداری به کاهش حاشیه سود و در نتیجه تعدیل منفی با اهمیت سودخالص در مقایسه با مدت مشابه شده است.
کد خبر : ۲۰۰۰۶۴

 

استدلال سرمایه گذاران از خرید سهام بی ارزش چیست؟

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پگاه فارس که ارزش هر سهمش این روز‌ها به بیش از ۳۰.۰۰۰ ریال نیز رسیده، در گزارش ۶ ماهه حسابرسی شده خود تنها موفق به تحقق ۱۹۵ ریال سود خالص به ازای هر سهم شد که این نکته نشان از عدم اتخاذ تصمیمات معقول سرمایه‌گذاران در بسیاری از سهام بازار سرمایه دارد.

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی شده این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷، می‌توان به کاهش چشمگیر و در حدود ۲.۱۰۰ تنی فروش انواع محصولات صادراتی و ۵۷۰۰ تنی محصولات داخلی شرکت اشاره داشت. علیرغم این کاهش معنادار فروش محصولات می‌توان به افزایش معنادار نرخ‌های فروش شیر و خامه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و حتی میانگین نرخ‌های فروش سال گذشته اشاره داشت.

لازم به ذکر است، علیرغم رشد نرخ‌های فروش و مجموع درآمد‌های این شرکت، افزایش در حدود ۳۹ میلیارد ریالی هزینه‌های فروش عمومی و اداری به کاهش حاشیه سود و در نتیجه تعدیل منفی با اهمیت سودخالص در مقایسه با مدت مشابه شده است.

استدلال سرمایه گذاران از خرید سهام بی ارزش چیست؟

همچنین افزایش حقوق و دستمزد و افزایش هزینه‌های در حدود ۱۵ میلیارد ریالی تبلیغات در ۶ ماهه نخست سال از مهمترین دلایل رشد هزینه‌های فروش، عمومی و اداری و کاهش سود خالص شرکت از ۶۶.۵ به ۴۷.۷ میلیارد ریال در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل می‌آید.

استدلال سرمایه گذاران از خرید سهام بی ارزش چیست؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
یکی از همکاران بازنشسته پگاه فارس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
سلام وقتی مدیر عامل بیسواد و رانتی انتخاب میشود بیشراز این هم انتظار نمیرود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
پس وقتی بسیاری شرکتهای زیانده صف خرید میشوند و سهامشان بادکنکی بالا میرود چه باید گفت.