بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲
خوب‌ها و بد‌های هفته؛

"غفارس" در "آسیا" اول شد

مهر ماه در شرایطی به پایان رسید که غالب نماد‌ها همگام با افت شاخص، قرمزپوش شدند اما؛ گروه پگاه با خبر تجدید ارزیابی دارایی ها، نم پس ندادند. موضوعی که در آسیا نیز موجبات رشد قیمت را فراهم آورد.
کد خبر : ۱۹۸۸۴۶

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، بورس اوراق بهادار تهران در هفته پایانی مهر ماه، با افت یک درصدی شاخص کل مواجه شد و در مدت یک ماه اخیر ۱.۹ درصد رشد داشته است. در بازه زمانی یک ساله نیز افزایش ۶۵ درصدی را به معرض نمایش گذاشته است.

در هفته‌ای که گذشت تعداد ۷۸ درصد از نماد‌های فعال با افت قیمت مواجه شدند و تنها ۲۲ درصد توانستند به قیمت خود اضافه کنند.

در میان شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه، در این هفته نماد‌های تازه وارد "کویر" و "دتوزیع" بیشترین بازدهی را داشتند و پس از این دو عرضه اولیه، "غفارس" و "آسیا" ۲۰ درصد بازدهی عاید سهامداران خود کردند.

در آن سوی معاملات، تلخ کامی برای سهامداران "تلیسه" باقی ماند و این شرکت در یک هفته ۱۸ درصد از ارزش خود را از دست دارد.

"سدبیر" نیز تقریبا به همین میزان و "پدرخش" با ۱۷ درصد افت قیمت، زیان‌ده‌ترین سهم‌های بازار سرمایه لقب گرفتند.

اگر کمی نگاه کلان به بازار سهام داشته باشیم، می‌بینیم که تنها ۶ صنعت در هفته‌ای که گذشت رشد شاخص را نمایان ساختند و باقی صنایع فرش قرمز در مقابل سرمایه گذاران پهن کردند.

گروه "اطلاعات و ارتباطات" فقط توانست نیم درصد بر رقم شاخص خود بیافزاید و پربازده‌ترین صنعت هفته لقب گیرد.

از سوی دیگر، صنعت "استخراج زغالسنگ" با افت ۱۳ درصدی، زیان‌ده‌ترین صنعت هفته بود و "چاپ و انتشار" و "عمده فروشی" دیگر صنایعی بودند که کام سهامداران خود را تلخ کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر